سه‌شنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۵

#ایران# تحصن زندانیان سیاسی بند هفت زندان اوین در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار

 31.1.2017
 

تعدادی از زندانیان سیاسی عقیدتی بند هفت زندان اوین نسبت به عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار در این بند دست به تحصن و اعتراض زدند.

 به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، تعدادی از زندانیان بند هفت اوین با اشاره به بی‌توجهی مسئولین زندان به وضعیت زندانیان بیمار در مقابل دفتر مسئولین بند تحصن کرده و ضمن اعلام اعتراض خود و شرح وضعیت مهدی رجبیان، حسین رجبیان و سهیل عربی، سه زندانی بیمار، با نگارش نامه‌ای خواستار برکناری قاسم جعفر نژاد، رییس بهداری بند هفت زندان اوین شدند.

در این تحصن مهدی رجبیان، حسین رجبیان، اسماعیل عبدی، سهیل عربی، امید علیشناس و یوسف عمادی حضورداشته‌اند.

مهدی رجبیان، علیرغم وخامت حال و ابتلا به بیماری‌ام اس، به دلیل مخالفت دستگاه قضایی و مسئولین زندان اوین از حق درمان محروم مانده است.

گفتنی است که بیماری این هنرمند از سوی بیمارستان تأیید شده؛ پیش‌تر به از سوی پزشکان اعلام شده بود که وی برای جلوگیری از بروز یک بیماری خود ایمنی، نیازمند رسیدگی پزشکی در خارج از زندان و انجام تزریقات دارویی به‌صورت ماهیانه است، اما اکنون این بیماری به دلیل عدم پیشگیری و درمان پیشرفت کرده است.
حسین رجبیان، برادر این زندانی به دلیل یک اعتصاب غذای سی روزه از بیماری کلیوی رنج می‌برد و تاکنون برای درمان به خارج از زندان اعزام نشده است.
سهیل عربی نیز به دلیل ضعیف شدن چشم دچار سرگیجه‌های مزمن می‌شود، علی‌رغم چندین بار درخواست برای اعزام به مراکز درمانی، تاکنون از حق درمان و مراجعه به پزشک محروم مانده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر