شنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۵

#ایران# » سیامک میرزایی به حبس و تبعید محکوم شد / سند



 28.1.2017


خبرگزاری هرانا – سیامک میرزایی زندانی امنیتی در زندان اوین در دادگاه به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به طبس محکوم شد.

 دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در استان تهران، طی حکمی به ریاست قاضی حسنی، سیامک میرزایی فعال ترک (آذری) را به اتهام «تشکیل جمعیت غیرقانونی با هدف برهم‌ زدن امنیت کشور» به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در طبس محکوم کرد.

این حکم در حالی صادر شده که بر اساس ۶ صفحه دادنامه ابلاغ شده به وکیل میرزایی، سندی دال بر اثبات تشکیل جمعیت منتسب به او در آن دیده نمیشود.

«اعتقاد به برقراری سیستم فدرالی ، مبارزه جهت انتخابات آزاد و بدون تقلب بر اساس موازین بین‌المللی، تلاش برای حضور بدون تبعیض زنان، دفاع از حق آموزش زبان مادری برای همه ملل تحت ستم در ایران و داشتن کتب و مقالاتی در حوزه مطالعاتی اتنیک‌ها در کتابخانه شخصی»، از جمله مواردی است که قاضی پرونده مصداق «تخریب و اقدام بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» توسط آقای میرزایی قرار داده است.

این دادنامه، ضمن طرح اتهام «نفرت پراکنی قومی» به او، «دفاع از حقوق زندانیان» همان اقوام از طرف وی را نیز جرم دانسته است.

سیامک میرزایی فارغ‌التحصیل مهندسی تولیدات دامی ، دانشجوی منع تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس و از فعالان مدافع حقوق ترکها (آذری ها) در ایران است که از بیست‌ و چهار تیرماه سال جاری در پارس آباد مغان بازداشت و جهت بازجویی‌ به بازداشتگاه اوین در شهر تهران منتقل شد‌.
میرزایی پس از چهار ماه «بازجویی» در بند ۲۰۹ بازداشتگاه اوین در بیست و دوم آبان ماه جاری به بند عمومی زندان اوین منتقل و از آن زمان تاکنون در همان بند نگهداری می شود.
پیشتر، رجبی بازپرس پرونده به پدر این شهروند اعلام کرده بود که تیم امنیتی پرونده از وی خواسته‌اند که حتی با تودیع وثیقه سنگین یک میلیارد تومانی جهت آزادی موقت این فعال سیاسی موافقت بعمل آورده نشود. با این حال، در دادنامه تنظیمی، عدم آزادی میرزایی، عجز در تامین وثیقه از طرف خانواده را اعلام شده است.
سیامک میرزایی قبل از این نیز در سال‌های ٨۵، ٨۶، ٨۹ و ۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در مراجع قضایی مربوطه مورد محاکمه قرار گرفته بود.
اداره اطلاعات و اطلاعات نیروی انتظامی در سال ۹۰ با طرح دو شکایت جداگانه‌ و در مجموع صدور ۵ سال حبس برای این فعال را رقم زدند.

تصاویر مربوط به صفحات حکم صادره برای آقای میرزایی را در ادامه مشاهده نمایید؛

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر