سه‌شنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۵

#ایران# برای نخستین بار.. ترامپ کُردهای سوریه را مجهز به خودروهای زرهی کرد



دبی-العربیه.نت فارسی
 
طلال سلو سخنگوی ائتلاف سوریه دمکراتیک که بخش اعظم آن را جنگجویان کُرد وابسته به واحدهای حمایت از خلق تشکیل می‌دهند، سه‌شنبه 31 ژانویه اعلام کرد که ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا، برای نخستین آن‌ها را مجهز به خودروهای زرهی کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، طلال سلو در این باره گفت که خودروهای زرهی و نفربرها، حدود 4 تا 5 روز پیش در اختیار نیروهای ائتلاف دمکراتیک سوریه رسیدند.
او ادامه داد: «شمار این خودروهای زرهی اندک است اما این نشانه‌ای از آغاز پشتیبانی است. پیشتر چنین کمکی به ما نمی‌شد. اسلحه سبک و مهمات در اختیارمان قرار می‌گرفت و این برای نخستین بار است که چنین کمک نظامی به ما می‌رسد».
دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا، از نیروهای ائتلاف سوریه دمکراتیک به منظور جنگ با گروه داعش پشتیبانی می‌کرد. اکنون به نظر می‌رسد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا، در پی افزایش این پشتیبانی است.
البته ترکیه مخالف حمایت از ائتلاف سوریه دمکراتیک به خاطر حضور جنگجویان کُرد در صفوف آن است. نیروهای ارتش آزاد سوریه که از پشتیبانی ترکیه برخوردارند، در شمال سوریه در حال جنگ با شبه نظامیان داعش و نیروهای ائتلاف سوریه دمکرات هستند تا آن‌ها را از مرزهای ترکیه دور کنند.
از سویی یک منبع نظامی کُرد سه شنبه اعلام کرد که مرحله آینده عملیات علیه داعش، در پی جدا کردن شهر الرقه و قطع ارتباط آن با دیگر مناطق تحت تصرف داعش است. او افزود که بدین منظور باید به جاده الرقه-دیرالزور رسید که به گفته او «عملیاتی دشوار» است.
الرقه مرکز داعش در سوریه به شمار می‌آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر