شنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۵

#ایران# شطرنج‌باز آرژانتینی نیز رقابت‌های تهران را تحریم می‌کند: علاوه بر حجاب، با مربی‌ام هم نمی‌توانم تنها باشم


 
"کارولینا لوخان" قهرمان شطرنج زنان آرژانتین نیز به جمع تحریم‌کنندگان مسابقات جهانی شطرنج تهران پیوست که قرار است از روز ۱۰ فوریه (۲۲ بهمن) آغاز شود.

این شطرنج‌باز ۳۱ساله در یادداشتی در صفحه‌ی فیسبوکش نوشته که «با توجه به باورها و ارزش‌هایش، حاضر نیست تن به حجاب اجباری بدهد» چرا که به عقیده‌ی او حجاب یک «مقررات پوشش ساده» نیست.

او اضافه کرده: «در کشور من، ما مسمانان را وادار به برداشتن حجاب نمی‌کنیم.»

"کارولینا لوخان" هم‌چنین در مصاحبه‌‌ای با وب‌سایت آرژانتینی "پاگینا" گفته که به او اعلام شده بر اساس مقررات ایران «نمی‌تواند با مربی مردش در یک اتاق تنها بماند».

به نوشته‌ی وب‌سایت "فیوژن"، "لوخان" نهمین شطرنج‌باز زنی است که مسابقات جهانی تهران را تحریم می‌کند. چهار نفر از این زنان به صورت عمومی دلیل تحریم مسابقات را اجباری بودن حجاب در ایران عنوان کرده‌اند.

"ماریا موزیچوک" قهرمان پیشین جهان از اوکراین، و “نازی پایکیدزه” قهرمان شطرنج امریکا دو نفر دیگر از تحریم‌کنندگان این رقابت هستند.

پایکیدزه ۲۳ساله پیش‌تر در ماه اکتبر (مهر) در توماری آنلاین خطاب به فدراسیون جهانی شطرنج، خواهان آن شده بود که یا «ایران، حجاب اجباری و هرگونه تبعیض جنسیتی را در جریان میزبانی مسابقات جهانی لغو کند» و یا این‌که «این مسابقات تا زمان اعلام آمادگی کشور دیگری برای میزبانی آن، به تعویق بیفتد».

او گفته بود برگزاری مسابقات در ایران به این معنی است که «شطرنج‌بازان میان رسیدن به آرزوهای بزرگ خود، و حفاظت از آزادی‌های مدنی و جان‌شان، یکی را انتخاب کنند
».
 
سایت ایرانیا ن انگلستان 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر