دوشنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۵

#ایران# نوید کامران محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت زندانی عقیدتی




 30.1.2017


خبرگزاری هرانا ـ نوید کامران زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه هشت زندان اوین که از مشکلات اعصاب حسی و حرکتی در پای راست و دست راست خود رنج می برد، علی رغم هماهنگی اولیه، به علت امتناع از پوشیدن لباس فرم زندان، از اعزامش به بیمارستان جلوگیری شد.

 نوید کامران کنشگر مدنی که پیش تر نیز سابقه زندانی شدن در سال های ۸۸، ۸۹ و ۹۰ را در پرونده خود دارد، بار دیگر در پانزده شهریور سال نود و سه به همراه آرش صادقی، گلرخ ایرایی و بهنام موسیوند در محل کار خود توسط مامورین اطلاعات سپاه دستگیر و به بند دو الف سپاه واقع در زندان اوین منتقل شده و مورد بازجویی و آزار قرار گرفت. وی بعد از چند روز بازداشت، با قرار وثیقه، موقتا از زندان آزاد شد.
آقای کامران بعدا در سال نود و چهار به همراه هم پرونده ای های خود در یک دادگاه عاری از استانداردهای دادرسی عادلانه، توسط قاضی صلواتی به یک سال و نیم حبس تعزیری به اتهام “تبلیغ علیه نظام” محکوم شد که حکم صادره بعدها در دادگاه تجدید نظر، به دلیل نقص پرونده، به یک سال کاهش یافت.
این کنشگر مدنی در تاریخ ۱۳ مهرماه ۹۵ با یورش مامورین اطلاعات سپاه به محل کارش، برای گذراندن محکومیت خود دستگیر و به زندان اوین منتقل شد و تا کنون بعد از گذشت چهار ماه کماکان در بند هشت زندان اوین نگهداری می شود.
تجربه چندین بازداشت و حبس پیشین نوید کامران مشکلات فراوانی برای او و خانواده اش ایجاد کرده، اکنون با حبس و شرایط جدید، علی رغم مشکلات جسمانی و حرکتی در دست و پای خود چندین ماه است در زندان به سر می برد، در حالیکه احتیاج به بستری شدن و انجام چند عمل درمانی پیوند اعصاب حسی و استخوان در پای راست خود دارد و شرایط سخت زندان بخصوص محرومیت از درمان و رسیدگی پزشکی مشکلات وی را تشدید کرده است.
گفتنی است که نوید کامران در حالی همچنان در انتظار مرخصی استعلاجی به سر می برد که با گذشتن چهار ماه از دوران حبس، پیش نیازهای حقوقی آزادی مشروطش نیز فراهم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر