دوشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۳

دوشنبه، 11 فروردین ماه 1393 = 31-03 2014

دو کره مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند

رسانه ها از گلوله باران مواضع دو کره از سوی یکدیگر و هدف قرار گرفتن توپخانه کره شمالی در نزدیکی مرز دریایی با کره جنوبی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، آشوشیتد پرس با اشاره به درگیری مسلحانه در مرز دو کره گزارش داد پس از شلیک گلوله و خمپاره از سوی کره شمالی به آبهای دریایی مورد مناقشه دو کشور، کره جنوبی امروز دوشنبه به مرزهای دریایی همسایه اش شلیک کرد.
در همین حال ساکنان مرز دو کره در پی تبادل آتش میان دوکره این مناطق را تخلیه کرده و به پناهگاه های امن منتقل شدند.
یکی از مقامات نزدیک به رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که هیچ خمپاره ای از سوی دو کره در نواحی خشکی یا پایگاههای نظامی شلیک نشده و دو کشور تنها به هدف قرار دادن مناطق دریایی بسنده کرده اند.
از سوی دیگر کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد که در پی انجام یک رزمایش در شمال مرز خود با همسایه اش است. پیونگ یانگ همچنین روز یکشنبه گزارشها را درباره احتمال آزمایش هسته ای جدید خود رد نکرد و از آزمایش موشک هسته ای میان برد خود که واکنش های بین المللی را به همراه داشت، دفاع کرد.
کیم مین سئوک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز در یک کنفرانس خبری در سئول اعلام کرد که کره شمالی صبح چهارشنبه ششم فروردین ماه دو موشک بالستیک میان برد را در تناقض با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد آزمایش کرد. همزمان با افزایش تنشها در شبه جزیره کره، سئول آزمایش این موشک را که از نوع رودونگ بوده و در ساعتهای 2:35 دقیقه صبح تا 2:42 دقیقه به وقت محلی از شمال پیونگ یانگ به سوی آبهای ساحل شرقی شلیک شدند، تحریک آمیز و ناقض قوانین بین المللی خواند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر