شنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۳

4:28:32 PM 1393/1/9
Bookmark and Share
جوانان در قیام 88
جوانان در قيام 88

هراس از کوچه ها با پليس ”کوچه محور“

اين روزها کار نيروهای سرکوبگر رژيم بسيار سخت شده، مقابلهٴ جوانان و مردم با آنان و گوشمالی مزدوران رژيم که تحت عنوان گشت ارشاد يا آمر به معروف و ناهی از منکر نواميس و جوانان را مورد تعرض قرار می دهند در حال رشد و گسترش است. روز نهم فروردين تصويری بر روی اينترنت گذاشته شده بود که فريادهای خشمگين مردم عليه گشت نيروی انتظامی که يکی از جوانان را دستگير کرده بود و مردم او را از چنگ مزدوران خلاص کردند نمونه ای از همين درگيريهاست.

روز چهارم فروردين هم تلويزيون رژيم خبر از هلاکت يک طلبه بسيجی داد که دو سال قبل توسط گروهی از جوانان گوشمالی شده بود.

آخوند احمد خاتمی امام جمعه نمره موقت تهران هم در نمايش جمعه اين هفته تهران لرزه ای را که از استمرار و گسترش اين حرکتها سراپای دستگاه رژيم را گرفته منعکس کرد و در حالی که جوانان به جان آمده را اراذل و اوباش و مرتکبان منکر می ناميد خطاب به دژخيمان قضاييه رژيم گفت: ”رؤسای محترم قوه قضاييه! طوری عمل کنيد که مرتکبان منکر احساس کنند فضا براشون امن نيست که هر غلطی خواستند بکنند و آمران و ناهيان در امان باشند“

قيام آفرينان سال 88 که مزدوران بسيجی و نيروی سرکوبگر انتظامی را در مراکز شهرها به خصوص در تهران، مورد تهاجم مردم قرار می دادند، در ماههای اخير محله ها و کوچه ها را عرصه گوشمالی مزدوران خامنه ای کرده اند. شدت يابی اين موضوع باعث دستپاچه شدن کارگزاران رژيم شده است. دو هفته قبل هم، يک کارگزار رژيم از قضاييه ارتجاع به نام ”مهران فر، معاون سازمانهای نظامی و قضايی ستاد احيای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان“ از تشکيل نهادی تحت عنوان: ”تشکيل دفاتر حمايت قضايی از آمران به معروف و ناهيان از منکر در دادگستريهای استان برای حمايت از افرادی که هنگام امر به معروف و نهی از منکر مورد تعرض قرار گرفته اند“ خبر داد (خبرگزاری حکومتی مهر 24اسفند 92). روز دوم سال جديد پاسدار رادان جانشين سرکرده نيروی انتظامی، برای دلداری مزدوران گوشمالی شده در سراسر کشور، گرد و خاک به راه انداخت و تحت عنوان رزمايش اقتدار، از راه اندازی يک نيروی سرکوبگر ولی نه با نام گشت ارشاد يا آمر به معروف، بلکه تحت عنوان ”پليس افتخاری“ وحشت رژيم از کوچه ها را اين طور بيان کرد: ”3گروهان پليس افتخاری، موتور سوار، پياده و گشت خودرويی در کوچه ها و محله های خودشان شروع به گشت می کنند“. و مجری تلويزيون رژيم گفت: ”بر اساس برنامه نيروی انتظامی، قرار است پليس افتخاری به تدريج در 12 استان ديگر کشور برای گسترش امنيت از محله به کوچه ايجاد بشود“. (تلويزيون رژيم 2فروردين 93)

اما برخلاف آنچه که رژيم آخوندی در سال 93 گسترش امنيت خود را در برقراری حکومت شبه نظامی در کوچه ها جستجو می کند، جوانانی که در کوچه ها در کمين مزدوران رژيم هستند، اين را فرصتی بيشتر برای گوشمالی آنان محسوب می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر