دوشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۳

ایجاد تفرقه توسط افراد وابسته به وزارت اطلاعات در یکی از روستاهای سنندج
1393/01/11 - 2014/03/31 -

ایجاد تفرقه توسط افراد وابسته به وزارت اطلاعات در یکی از روستاهای سنندجآژانس کُردپا: چند عضو وزارت اطلاعات در یکی از روستاهای منطقه‌ی ژاورود در شهرستان سنندج، با "ترفند و برنامه‌ی قبلی" و از طریق تماس تلفنی، در میان خانواده‌های روستایی ایجاد تفرقه می‌کنند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی چند ماه اخیر برخی از افراد وابسته به نهادهای امینتی از راه تماس تلفنی اقدام به ایجاد تفرقه در میان خانواده‌ها و جدایی خانواده‌های ساکن روستای "گلین" می‌کنند.

خبرنگار کُردپا به نقل از یکی از ساکنین روستای گلین اعلام کرد: وزارت اطلاعات از راه افراد وابسته به خود که تاکنون ده‌ها جوان این روستا را به مواد مخدر معتاد کرده‌اند و علی‌رغم اینکه 85 پرونده برای آنها در دادگاه تشکیل شده و در این ارتباط سند و مدرک زیادی به دادگاه تحویل داده‌اند، اما به دلیل حمایت وزارت اطلاعات از این افراد تاکنون برای یک بار هم در دادگاه مورد محاکمه قرار نگرفتند.

این منبع افزود: این افراد از طریق ١٧ شماره موبایل مختلف ایرانسل که پرینت آنها از مخابرات گرفته شده و فایل‌های صوتی آنها در میان مردم پخش شده است، بطور مداوم با زنان این روستا تماس گرفته و زنان روستا را تهدید به بی‌آبرویی و تجاوز می‌کنند و تاکنون چندین زن و مرد از یکدیگر درخواست طلاق کرده‌اند.

این شهروند که نخواست نامش فاش شود، گفت: یکی از این افراد که پیشتر دهیار این روستا بوده به صورت مستقیم با کمک و برنامه‌ی اداره‌ی اطلاعات، قرص و مواد مخدر در میان جوانان پخش می‌کند و تعداد زیادی از جوانان این روستا معتاد به مواد مخدر شده‌اند.

آژانس خبررسانی کُردپا، پیشتر در گزارشی منتشر کرده بود، شورای روستای "گلین" در منطقه‌ی ژاورود سنندج با همکاری چند تن از افراد وابسته به حکومت اسلامی ایران به صورت گسترده‌ای اقدام به پخش مواد مخدر کرده و تاکنون ٢٨ نفر از ساکنین این روستا را معتاد به مواد مخدر کردند.
به گفته این شهروند کُرد، شماری از خانواده‌های ساکن این روستا با فشار افراد وابسته به وزارت اطلاعات مجبور به ترک زادگاهشان شدند و چندین جوان این روستا به خارج از کشور سفر کردند.

این افراد وابسته به وزارت اطلاعات که همه آنها برادر و پسر عموی یکدیگر هستند، چند نفر از آن به نام‌های "م.س، خ.س، آ.س، ت.س، م.س" طی سال‌های گذشته در معتاد کردن و سرکوب جوانان روستای گلین نقشی برجسته داشته‌اند.

این شهروند کُرد گفت: "م.س" و "خ.س" که ساکن روستای گلین می‌باشند به صورت مستقیم با وزارت اطلاعات ارتباط دارند و در قتل یک شهروند کُرد به نام "حبیب‌الله تنهایی" نقش داشتند و این شهروند به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران بازداشت شده بود.

این شهروند کُرد در ادامه افزود: حبیب‌الله تنهایی بیست و ششم آذرماه سال ١٣٨٢ بازداشت و پس از سه روز نگهداری در وزارت اطلاعات در زیر شکنجه که "خ.س" نقش مستقیم در شکنجه وی داشته، جان خود را از دست داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر