یکشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۳

اجرای حکم دو خواهر بهایی ساکن مشهد


خبرگزاری هرانا – صبح روز یکشنبه ۱۰ فروردین ماه ماموران وزارت اطلاعات دو شهروند بهایی ساکن مشهد به نامهای «نواخلوصی» و «نیکا خلوصی» بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز یک شنبه ۱۰ فروردین ماه ماموران وزارت اطلاعات در مشهد به منزل «نوا خلوصی» شهروند بهایی ساکن مشهد مراجعه کرده و نامبرده را بازداشت نمودند. در همین روز، ماموران وزارت اطلاعات، خواهر وی به نام «نیکا خلوصی» را که همراه مادر و پدرش برای مسافرت نوروزی در شهر بابلسر بسر میبرده است را هم بازداشت می‌کنند.
یاداوری می‌شود، به حکم دادگاه انقلاب مشهد این دو خواهر بهایی به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات بهایی به حبس تعزیری محکوم شده‌اند که طبق حکم مزبور «نیکا خلوصی» به شش سال حبس و «نوا خلوصی» به ۴ سال و نیم حبس تعزیری محکوم می‌باشند.


احضار دو شهروند ساکن سلماس به اداره اطلاعات


خبرگزاری هرانا – لقمان احمدى و همسر ایشان مهین، دو شهروند کرد سلماسی به اداره اطلاعات این شهر احضار و مورد تهدید قرار گرفتند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهارشنبه ۶ فروردین ماه ٩٣، لقمان احمدى فرزند حفض الله و همسر ایشان مهین دو شهروند کرد اهل روستای لیلوس از توابع شهرستان سلماس در پی احضاریه ادارهٔ اطلاعات این شهرستان چندین ساعت مورد بازجویی، تهدید و ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.
بر پای همین گزارش، درطی یک ماه گذشته لقمان احمدى و همسرش مهین به دفعات به ضن ارتباط با احزاب کردی به اداره اطلاعات این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرارگرفته است.
اتهامات مطرح شده از سوی نیروهای امنیتی نسبت به این ۲ شهروند کرد، همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر