دوشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۳


مانوئل والس، نخست وزیر جدید فرانسه شد

مانوئل والس، نخست وزیر جدید فرانسه.
مانوئل والس، نخست وزیر جدید فرانسه.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه با پذیرش استعفای دولت این کشور، مانوئل والس ۵۱ ساله را به عنوان نخست وزیر جدید فرانسه معرفی کرد. آقای والس وزیر کشور فرانسه بوده است.

مجله اکونومیست از مانوئل والس به عنوان «سرکوزی سوسیالیست‌ها» نام برده است که اشاره آن به رییس جمهور شدن نیکلا سرکوزی است، در زمانی که وزیر کشور فرانسه بود.

ژان مارک ایرو، نخست وزیر فرانسه همراه با اعضای کابینه‌اش روز دوشنبه از سمت‌های خود استعفاء دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، استعفای دولت ۲۴ ساعت پس از شکست سوسالیست‌ها در انتخابات شهرداری‌ها رخ داد که به دنبال آن فرانسوا اولاند٬ رییس جمهوری٬ تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی در دولت گرفت.

حزب سوسیالیست حاکم روز یکشنبه در انتخابات شهرداری‌ها و در ۱۵۰ شهر این کشور به حزب اصلی اپوزیسیون و حزب راست افراطی باخت٬ نتیجه‌ای که حکایت از نارضایتی عمومی از رهبری فرانسوا اولاند دارد.

به گفته آسوشیتدپرس٬ در جریان این انتخابات٬ نارضایتی‌ از سیاست‌های اقتصادی دولت٬ بسیاری از رای‌دهندگان را به سمت نامزد‌های محافظه کار یا راست افراطی مخالف با مهاجرت سوق داد.

حال به گفته این خبرگزاری، فرانسوا اولاند در واکنش به نتیجه انتخابات روز یکشنبه تصمیم گرفته است که نخست وزیر خود را قربانی کند و امیدوار است تا با ایجاد تغییرات سازمانی در دولت٬ از میزان نارضایتی‌ها بکاهد.

در انتخابات شهرداری‌ها که نخستین انتخابات بزرگ پس از پیروزی فرانسوا اولاند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ بود٬ هر دو حزب راست افراطی و اپوزیسیون٬ موفقیت‌های بزرگی به دست آوردند.

حزب راست افراطی «جبهه ملی» به رهبری مارین لوپن٬ موفق شد کنترل ۱۱ شهر را به دست گرفته و بیش از هزار و ۲۰۰ کرسی شهرداری‌ها را از آن خود کند.

حزب اپوزیسیون «اتحاد برای جنبش مردمی»٬ حزب نیکلا سرکوزی رییس جمهوری پیشین٬ نیز توانست در این انتخابات شماری از شهرهای اصلی را در دایره کنترل خود بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر