دوشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۳

عراق - جنگ الانبار

تاریخ ایجاد در 11 فروردين 1393
تلويزيون الجزيره گزارش داد جنگ الانبار و هدف قرار دادن پلها در آن آرام نگرفته است. … انفجار پلها علامت برجسته‌اي در اين جنگ است كه وارد چهارمين ماه خود شده است. دو پل جديد به ليست انهدام پلها اضافه شده است و اكنون به 12پل رسيده است. در ابوغريب بعد از انفجار پل شُكُور در اين شهر؛ درگيريهاي خونيني رخ داد و منجر به كشته شدن دهها تن از نظاميان مالكي شد و نيروهاي عشاير توانستند به بخشهاي وسيعي از اين شهر تسلط پيدا كنند.
به گزارش تلويزيون التغيير نيروهاي عشاير به قرارگاه گردان اول در منطقه الدواليب در جنوب و شرق فلوجه حمله كردند و آن را به تصرف خود در آوردند. آنها يك ستون نظامي متشكل از 8 خودرو هاموي در روستاهاي الزوبع را منهدم كردند. نيروهاي عشاير منطقه الزيدان در جنوب شرق فلوجه را به‌طور كامل تحت كنترل خود درآوردند و چهار زرهي وسه تانك و سه خودرو هاموي را مصادره كردند. شاهدان گفتند نيروهاي عشايري ميزان زيادي موشك و گلوله خمپاره و توپ و مهمات سنگين به‌دست آوردهاند.10فروردين 93

تلويزيون الجزيره به نقل از منابع بيمارستاني گزارش داد در توپ باران كور نيروهاي مالكي عليه فلوجه كه مناطق بسياري را شامل ميشد، 8 تن كشته و 7 تن مجروح شدند. اين منابع گفتند آتشباري شامل مناطق مسكوني نزال، اندلس و شهدا بود
10فروردين 93

تلويزيون التغيير گفت: اسامه النجيفي رئيس پارلمان عراق با رابرت بيكرافت سفير آمريكا در عراق تحولات سياسي و امنيتي در اين كشور را مورد بحث قرار داد. در بيانيه دفتر نجيفي آمده است كه وي در دفترش در بغداد سفير آمريكا را بحضور پذيرفت و روابط ميان بغداد و اربيل و آخرين تحولات مربوط به وضعيت در الانبار و ديالي به‌خصوص جنايتهايي كه درحق مردم بُهُرز انجام مي شود، مورد بحث قرار دادند.
10فروردين 93

تلويزيون التغيير با برگزاري برنامه ويژه يي به بررسي كشتار شهر بهرز پرداخت.  شركت كنندگان بر نقش رژيم آخوندي در اين كشتار تأكيد كردند.
شيخ فاروق الظُفِيْري از رهبران جنبش مردمي عراق  در باره جنايات بهرز گفت:... آن‌چه كه در بهرز مي گذرد تكميل توطئه عليه استان ديالي از جانب رژيم ايران است زيرا كه اين استان با بافت عرب سني نشين همسايه و هم‌مرز با رژيم ايران شرور است. اين استان موقعيتي دارد كه براي رژيم ايران ارزش استراتژيك دارد.
شيخ احمد سعيد سخنگوي جنبش در ديالي نيز گفت: ديالي هدف است زيرا كه خط اول درگيري در مقابل رژيم ايران است  و نزديكترين نقطه براي اين رژيم  نسبت به بغداد، ديالي است.
سرمد عبدالكريم مدير خبرگزاري عراق نيز در باره كشتار مردم بهرز توسط شبه نظاميان به تلويزيون التغيير گفت: دولت مالكي با اين شبه نظاميان هم پيمان است. اين دولت به گروهي باند و ائتلاف هاي جنايت كار تبديل شده است … دليل اين كار نيز روشن و هم‌مرز بودن با دشمن عراق يعني رژيم ايران است.
9فروردين 93

به گزارش تلويزيون الجزيره، نمايندگان جنبش مردمي عراق در شهر سامرا طي بيانيه يي اقدامات دولت مالكي عليه استانهاي به پاخاسته را جنگ اعلام شده عليه اهالي اين استانها اعلام كرد. آنها طي يك كنفرانس مطبوعاتي گفتند: آنچه امروز در ديالي، بغداد و الانبار رخ ميدهد لكه ننگي بر پيشاني بشريت است و خطرناك بودن جنگ اعلام شده عليه تركيب اهل سنت در عراق را نشان ميدهد.  
10فروردين 93

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر