شنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۳

در يادبود مجاهد قهرمان محسن دگمه چی

روز نهم فروردين 1390، مجاهد خلق محسن دگمه چي زندانی سياسی با 9سال سابقهٴ اسارت درسياهچالهای ولی فقيه ارتجاع بر اثر ممانعتهای دژخيمان از درمان پزشکی به شهادت رسيد.
در پيام رئيس جمهور برگزيده مقاومت دربارهٴ او آمده بود: «سلام بر اين مجاهد والامقام که در اوج پايداری و مقاومت در برابر شکنجه های دژخيمان و دردهای جانکاه بيماری، حسرت تسليم را بر دل خامنه ای و دژخيمانش گذاشت. و هم چون بيماران قهرمان اشرفی که در برابر همان محروميتهای پزشکی مقاومت می کنند، به سمبلی از ارادهٴ خلل ناپذير مردم ايران برای آزادی و سرنگونی فاشيسم مذهبی تبديل شد».
مجاهد قهرمان محسن دگمه چی، يک زندانی سياسی مقاوم با 9سال سابقه زندان، و پدر يک مجاهد اشرفی بود. او با مقاومتی شگفت در برابر فشارهای جلادان خامنه ای، در اسارت به شهادت رسيد و به همرزمان و هم بندان شهيدش، علی صارمي، جعفر کاظمي و محمدعلی حاج آقاييی پيوست.
محسن از بازاريان خوشنام تهران بود. او از سال 60 تا67 به مدت هفت سال در اسارت و تحت شکنجه بود و مجدداً در شهريورماه 88 به خاطر کمک به خانواده های زندانيان سياسی و حضور دخترش در اشرف، دستگير و به 10سال زندان و تبعيد محکوم شد.
او که از ماهها قبل در زندان، با ابتلا به بيماری سرطان در وضعيت وخيمی قرار داشت، با ممانعت دژخيمان از معالجات ضروری، روبه رو شد
از تابستان 89 وضعيت جسمی اين مجاهد سرفراز رو به وخامت نهاد و پزشکان تنها راه درمان او را شيمی درمانی تجويز کردند، اما به دستور مستقيم دژخيم جعفری دولت آبادی از درمان او جلوگيری شد.
در آخرين روزها که محسن بر اثر وخامت شديد حالش به بيمارستان منتقل شد، محدوديتها و فشارهای دوران اسارتش را بيشتر کردند و چند مأمور و دژخيم وزارت اطلاعات شبانه روزی او را تحت نظر داشتند. از ملاقات بستگانش جلوگيری کردند تا او را در آخرين لحظات حياتش هم تحت شديدترين فشارها قرار دهند.
اما محسن تا آخرين نفس زندگی با ايمان به ضرورت پايداری برای آزادی، هم چون بيماران پايدار اشرفی و نمونه هايی چون قهرمان صديق مهدی فتحی، درسهايی از ايستادگی را به جا گذاشت و پوزه مزدوران خامنه ای را به خاک ماليد.
پايداری محسن دگمه چی در برابر فشارهای زندان و در رويارويی با بيماری، الگويی انگيزنده برای سايرين شد. زندانيان سياسی از او درس بيان حق، و ايستادن و پايدار ماندن گرفتند. و از صلابت او و همرزمان او، هم چون محمدعلی حاج آقايی و جعفر کاظمی، شهامت دفاع از کلمه مجاهد آموختند.
امروز، عزم دگمه چيها در زندانها تکثير شده. راه و رسم او که ايستادگی برای آزادی، در برابر ستم ولايت فقيه بود، توسط فرزندان آگاه ايران، ترويج گشته. و ارادهٴ فرزندان ايران سرانجام با سرنگون کردن ديکتاتوری و دجاليت، ايران آزاد را بنا خواهد کرد. آن روز، سراسر ايران از قهرمانانی چون دگمه چی تجليل خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر