شنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۹۳

مادر ٢٥ ساله در دیواندره خودکُشی کرد
1393/01/09 - 2014/03/29 - 

مادر ٢٥ ساله در دیواندره خودکُشی کردآژانس کُردپا: در یکی از روستاهای شهرستان دیواندره در استان کُردستان، یک زن به دلیل اختلافات درون خانوادگی از طریق خودسوزی به زندگی خود پایان داد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه روز هفتم فروردین‌ماه، یک زن ٢٥ ساله به نام شرمین قدرتی ساکن روستای "گولانه" از توابع شهر دیواندره اقدام به خودسوزی کرد.

این زن جوان قبل از انتقال به بیمارستان شهر دیواندره بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد.

خبرنگار کُردپا از شهر دیواندره اعلام کرد: شرمین قدرتی سال گذشته زندگی مشترک را تشکیل داده بود و صاحب یک نوزاد ٢ ماه نیز می‌باشد.

همچنین یکی از ساکنین روستای گولانه به خبرنگار کُردپا گفت: در روستای یکهزار نفری گولانه در طی ١٠ سال گذشته بیش از ٨ زن و دختر خودکشی کردند که مرگ ٤ نفر از آن را درپی داشته است.

این شهروند افزود: خودکشی زنان و دختران در روستای گولانه در حالی است که پیشتر(١٠ سال قبل‌تر) هیچگونه حالت خودکشی یا اقدام به خودکشی در این روستا روی نداده بود.

جامعه‌شناسان و فعالان حقوق زن معتقدند که؛ تبعیض جنسیتی، قوانین مردسالارنه، آگاهی زنان از حق و حقوق خود و کمبود مراکز ویژه برای حمایت از زنان آسیب‌دیده از مهم‌ترین عوامل افزایش نرخ خودکُشی زنان کُرد در کُردستان ایران می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر