دوشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۳

بازداشت و خروج اجباری دو شهروند کُرد در سقز+عکس
1393/01/11 - 2014/03/31 - 

بازداشت و خروج اجباری دو شهروند کُرد در سقز+عکسآژانس کُردپا: مأموران وزارت اطلاعات حکومت اسلامی در سقز یک دانشجوی کُرد را بازداشت و یک شهروند دیگر را مجبور به خروج از ایران کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک فعال دانشجویی کُرد به نام سردار پرستار از سوی نیروهای ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات شهرستان سقز بازداشت شد.

این دانشجوی کُرد اواسط تیرماه سال گذشته به دنبال انتقاد از سعید جلیلی، نامزد انتخابات خردادماه ٩٢ از دانشگاه آزاد اسلامی تهران ـ واحد علوم و تحقیقات اخراج و از تحصیل محروم شده بود.

19008.jpg
سردار پرستار بە دلیل انتقاد از سعید جلیلی نامزد انتخابات خردادماه ٩٢ از تحصیل محروم شده بود
وی در روز شنبه، نهم فروردین‌ماه در سقز بازداشت گردیده و تا لحظه‌ی انتشار این گزارش، از وضعیت و سرنوشت سردار پرستار اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

گزارش خبرنگار کُردپا حاکی از آن است که در ماه‌های اخیر این فعال دانشجویی کُرد بارها به اداره اطلاعات احضار شده بود و در آخرین باری که بازداشت شده، محل نگهداری وی نامعلوم است.

همچنین از سقز گزارش می‌رسد یک فعال سیاسی کُرد به نام محمد محمدی به دلیل فشار و تهدید مأموران امنیتی، بالاجبار خاک ایران را ترک کرد.

19128.jpg
محمد محمدی بالاجبار خاک ایران را ترک کرد و در اقلیم کُردستان ـ عراق ساکن شده است
یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا در سقز گفت: نیروهای اطلاعاتی طی روزهای اخیر بارها به منزل این شهروند کُرد رفته و علاوه بر تفتیش منزل، اعضای خانواده‌ی محمدی را تحت فشار قرار داده‌اند که باید فرزندشان را طی هفته‌های آینده به اداره اطلاعات تحویل دهند.

این فعال سیاسی به سبب تحت‌نظر بودن از سوی نیروهای امنیتی و خطرات جانی که وی را تهدید می‌کرد، اجبارا در اقلیم کُردستان ـ عراق ساکن شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر