دوشنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۳

پيشرويهاي جديد ارتش آزادي سوريه

تاریخ ایجاد در 11 فروردين 1393
گردانهاي اپوزيسيون سوريه در استان لاذقيه، تجمعات نظاميان اسد در فرودگاه حَميميم را با موشك هاي گراد هدف قرار دادند، نظاميان اسد اين فرودگاه را به مركز تجمع و انتقال سلاح و تجهيزات و نيرو از ساحل به داخل سوريه تبديل كرده بودند.
از سوي ديگر كميته هاي هماهنگي انقلاب سوريه اعلام كردند: تعدادي از گردانهاي اپوزيسيون سوريه از استانهاي حلب و اِدْلِبْ، جهت تقويت جبهه ساحل و شركت در نبردهاي جاري در استان لاذقيه به كمك انقلابيون سوري در اين استان شتافتند و دو حمله نظاميان اسد براي باز پس گيري مناطق آزاد شده را در جَبَلْ تُركمان در هم كوبيده و مقادير زيادي تسليحات و مهمات را به غنيمت گرفتند. در اين نبرد 20 تن از نظاميان اسد به هلاكت رسيدند كه در ميان آنها  تعدادي از افسران اسد نيز ديده مي شدند.
الجزيره - 11 فروردين 93
وزارت دفاع حكومت موقت اپوزيسيون سوريه اعلام كرد: تشكيلات ستاد فرماندهي ارتش آزادي سوريه را در مناطق مختلف سوريه بازسازي كرده و يك اتاق عمليات مركزي به منظور فرماندهي تمامي عملياتها و هماهنگي و همكاري با همه جبهه هاي نبرد در سراسر خاك سوريه  تشكيل داده است.
در سازمان كار جديد اين ستاد، در هر استان، يك مجموعه عملياتي وجود خواهد داشت كه شاخه اي از اتاق عمليات مركزي به شمار مي رود كه با ساير شوراهاي نظامي و فرماندهان صحنه هاي نبرد در هر استان هماهنگي هاي لازم عملياتي را انجام خواهد داد.

به گزارش تلويزيون اورينت، رزمندگان ارتش آزادي سوريه با گذاشتن كمين در جبهه قَلَمون، 25 تن از نظاميان اسد را به هلاكت رساندند. در ميان نيروهاي به هلاكت رسيده، يك سرهنگ از نيروهاي گارد رياست جمهوري اسد نيز وجود داشت. بعد از اين كمين، دو منطقه استراتژيكي نيز به تصرف رزمندگان در آمد.
در استان حَما نيز رزمندگان ارتش آزادي در حومه شهر مورِك به تجمعات نظاميان اسد در اطراف اين شهر تهاجم كردند و با انهدام چند تانك و زرهي دشمن، خسارا ت سنگيني به آنها وارد كردند.

روزنامه واشينگتن پست فاش ساخت باراك اوباما طرحي براي كمك به يكانهاي ارتش آزادي سوريه دارد. يكي از موضوعات اين طرح، تحويلدهي موشكهاي ضد هوايي به اپوزسيون سوريه به صورت محدود است به شرطي كه موشكها به دست نيروهاي بنيادگرا نيفتد. موضوعات ديگر از جمله شامل آموزش 600 رزمنده در هر ماه و همچنين پشتيباني از برنامه  كمك رساني به شوراهاي محل در مناطقي است كه  خارج از كنترل اسد است.
اورينت - 10 فروردين 93

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر