یکشنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۹۲


پلیس مالزی خانه دو خلبان هواپیمای گمشده را بازرسی کرد



 مقامات مالزی روز يکشنبه، ۲۵ اسفند ماه، اعلام کردند که پلیس  این کشور در حال تحقيق بر روی دستگاه شبيه‌سازی پرواز است که در خانه يکی از خلبانان هواپیمای گمشده پيدا شده است.
وزارت حمل و نقل مالزی روز یکشنبه در بيانيه‌ای گفت: «پليس مالزی خانه دو خلبان هواپيمای گمشده خطوط هوايی اين کشور را بازرسی کرده است.»

بازرسی از خانه خلبانان پرواز گمشده در حالی انجام می‌شود که نجيب رزاق، نخست وزير مالزی، روز شنبه از احتمال خاموش کردن عمدی دستگاه‌های ارتباطی هواپیما توسط فردی که اطلاعات کاملی از پرواز و هدايت هواپيمای مسافربری داشته خبر داده بود.

آقای رزاق گفته بود که اين فرد به احتمال زياد پس از خاموش کردن سيستم‌ها مسير پرواز را عوض کرده است. 
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، طبق داده‌های ماهواره‌ای هواپيمای «ناپديد شده» مالزی شش ساعت پس از آخرين تماس راديويی، یعنی دستکم هفت ساعت و نيم پرواز کرده است. اين امر يافتن هواپيما را با دشواری بسياری روبرو کرده است.
به گفته مقامات، جستجو برای پيدا کردن اين هواپيما هم‌اکنون بر روی دو مسير پروازی يکی از تايلند تا قزاقستان و ديگری از اندونزی به سمت جنوب اقيانوس هند متمرکز شده است.
هند روز یکشنبه اعلام کرد که جستجو برای پیدا کردن هواپیمای ناپدید شده را متوقف کرده و منتظر تایید دولت مالزی است تا بداند در چه مکانی باید دنبال «هواپیمای گمشده» گشت.
پرواز «ام اچ ۳۷۰» هواپیمایی مالزی با ۲۳۹ مسافر و خدمه ۳۰ دقیقه پس از نیمه شب ۱۷ اسفندماه از کوالالامپور به مقصد پکن از زمین برخاست اما حدود یک ساعت بعد از رادار محو و ناپدید شد.
در روزهای گذشته، ۱۲ کشور در آب‌های ویتنام و مالزی به دنبال سر نخی از این هواپیما بوده‌اند.

 در صورتی که امدادرسانان موفق به نجات ۲۲۷ مسافر و ۱۲ خدمه اين هواپيما نشوند اين سانحه مرگ‌بارترين حادثه در تاريخ خطوط هوايی مالزی خواهد بود.
پيش از اين در سانحه‌ای که در سال ۱۹۷۷ برای يکی از جت‌های شرکت هواپيمايی مالزی در جنوب مالزی رخ داد ۹۳ مسافر و هفت خدمه جان خود را از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر