چهارشنبه، بهمن ۰۶، ۱۳۹۵

#ایران# پس از هفت سال و نیم حبس؛ مخالفت با درخواست عفو محمدامین آگوشی به دلیل کارشکنی ضابطین اداره اطلاعات

25.1.2017


به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدامین آگوشی، زندانی امنیتی، علیرغم سپری کردن هفت و نیم سال از دوران محکومیت ده ساله خود، به دلیل دخالت ضابطین اداره اطلاعات در پرونده‌اش، از حق آزادی مشروط و عفو محروم مانده است.
این زندانی امنیتی اخیراً از کمیسیون عفو مرکزی درخواست رسیدگی به پرونده و عفو کرده بود که این درخواست علیرغم پذیرش در استان آذربایجان غربی، به دلیل دخالت ضابطین اداره اطلاعات، در تهران رد شد.
گفتنی است، آقای آگوشی به کم‌خونی شدید، بیماری کلیوی و مشکلات مغز و اعصاب مبتلا بوده و شرایط زندان برای وضعیت وی مناسب نمی‌باشد.
محمدامین آگوشی در آخرین نامه خود در دی‌ماه سال جاری منتشر شد، با شرح رنج‌ها و حبس‌های طاق فرسا، از جامعه جهانی و حقوق بشری تقاضای استمداد کرد.
لازم به یادآوری است که محمدامین آگوشی نیز پس از شنیدن خبر پایان دادن زندگی دخترش، کانی آگوشی و اعزام وی به مرخصی جهت تحویل پیکر فرزندش در تیرماه ۱۳۹۴، در شرایط روحی و جسمی بسیار بدی به سر می‌برد.
محمدامین آگوشی در اردیبهشت‌ماه سال ٨۶ به اتهام جاسوسی بازداشت شد. در فروردین ۱۳۹۱، شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده وی را به تحمل ۱۰ سال حبس در زندان زاهدان محکوم نمود.
محمدامین آگوشی در تاریخ سوم فروردین‌ماه سال جاری برای گذراندن مابقی دوران محکومیت خود به زندان تبریز انتقال یافت. این زندانی امنیتی از سال ٨۶ در زندان زاهدان نگهداری می‌شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر