گزارشگر العربیه بعد از ظهر شنبه 26-7-2014 از اجرای آتش بس 12 ساعته در غزه توسط اسرائیل و حماس خبر داد.
به دنبال توافق حماس و اسرائیل، برای آتش بس انسانی، تل آویو اعلام کرد نسبت به اجرای این آتش بس انسانی که از ساعت 8 بامداد شنبه به وقت محلی برابر با 5 بامداد به وقت گرینویچ تا ساعت 8 شامگاه ادامه خواهد یافت،  پایبند است.

از سوی دیگر حماس نیز بامداد شنبه اعلام کرد که به آتش بس 12 ساعته انسانی با اسرائیل توافق کرده است.

تلویزیون دولتی اسرائیل شامگاه جمعه در خبری اعلام کرد این کشور پیشنهاد آتش بس جان کری وزیر امورخارجه به "شکل که مطرح شده" را رد کرد. جان کیری در آن طرح پیشنهاد کرده بود اول یک آتش بس 7 روزه برقرار و پس از آن برای یک آتش بس پایدار رایزنی شود.

مخالفت اسرائیل با طرح کری و حماس با آتش بس بدون پایان محاصره

پیش از این اسرائیل با طرح آتش بس جان کری با «شکل کنونی» اعلام مخالفت کرده بود و خواستار اصلاح این طرح شده بود.
شامگاه جمعه، تلویزیون اسرائیل گزارش داد که کابینه امنیتی اسرائیل با اجماع آرا، با پیشنهاد آتش بس «به شکل کنونی» جان کری ارائه داده، مخالفت کرده است.
این گزارش در عین حال افزود که اعضای کابینه امنیتی، به بررسی این طرح پیشنهادی، ادامه خواهند داد.
روز جمعه مذاکرات دیپلماتیک برای دستیابی به «آتش بس انسانی» میان اسرائیل و فلسطینی ها در نوار غزه، چند برابر شد.
بنا بر گزارش تلویزیون اسرائیل، دولت نتانیاهو خواستار آن است که ارتش اسرائیل طی مدت آتش بس، در نوار غزه باقی بماند تا «به نابودی تونل های حمله» که حماس آن ها را ایجاد کرده، ادامه دهد.
به نظر نمی رسد حماس که از سال 2007 کنترل غزه را در دست دارد، با این شرط موافقت کند.
چهارشنبه خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرده بود که این گروه با آتش بسی که ضامن پایان محاصره نوار غزه نباشد، موافقت نخواهد کرد.
از زمان کنترل حماس بر غزه، این منطقه در محاصره اسرائیل قرار دارد. اسرائیل می گوید که می خواهد مانع از حملات راکتی گروه های فلسطینی به مناطق اسرائیلی نشین شود.
خالد مشعل گفته است شمار کسانی که در اثر محاصره و کمبود مایحتاج زندگی از جمله مواد غذایی در غزه می میرند، کمتر از کسانی نیست که در جنگ کشته می شوند. او در عین تاکید کرد که حماس با هرگونه آتش بس انسانی موافق است.
حملات اسرائیل به نوار غزه طی 18 روز اخیر، بیش از 860 کشته بر جای گذاشت که اکثر آن ها غیر نظامی هستند؛ روندی که انتقادهای رو به افزایش جامعه جهانی را در پی داشت.
در مقابل و از زمان آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه در 17 ژوئیه جاری، 35 نظامی اسرائیلی کشته شدند.

جان کری: تلاش ها برای آتش بس همچنان ادامه دارد

پیش از اعلام موافقت اسرائیل با آتش بس 12 ساعته، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در قاهره گفت که تلاش ها برای تنظیم یک توافق آتش بس همچنان ادامه دارد.
آقای کری که با همراه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در این کنفرانس خبری حاضر شده بود، خواستار آتش بس انسانی هفت روزه به مناسبت عید فطر میان اسرائیل و فلسطینی ها شد.
بان کی مون و سامح شکری نیز درخواست کری را تایید کردند. دبیر کل سزامان ملل متحد گفت می توان با آتش بسی 12 ساعته آغاز کرد.
کری گفت که «پیشرفت بزرگی» در خصوص آتش بس حاصل شده است اما همچنان باید گام های بیشتری برداشت. او ابراز اطمینان کرد که بنیامین نتانیاهو به تلاش برای دستیابی به آتش بس پایبند است.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود که اسرائیل ممکن است با بخشی از طرح آتش بس مخالفت کرده باشد اما «اما تا کنون طرحی رسمی یا پیشنهاد نهائی آماده ای به اسرائیل ارائه داده نشده است.»