چهارشنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۳

عراق: نزديك شدن ساعت صفر - فرار بيش از 500تن از افسران مالكي

تاریخ ایجاد در 08 مرداد 1393
تلويزيون التغيير گزارش داد مالكي تعدادي از يكانهاي نظامي و زرهيها را از پايگاه بكر و بصره فراخوانده و آنها را در بغداد مستقر كرده است. اين اقدام در راستاي آماده سازي براي جنگ تعيين‌تكليف با انقلابيون است كه بيش از نيمي از كشور را تحت كنترل دارند.
هم‌چنين نظاميان مالكي اطراف سفارت رژيم ايران در بغداد و پيرامون ساختمان راديوتلويزيون در منطقه صالحيه مستقر شده اند. اين تلويزيون گفت: اين نشانه اي بر نزديك بودن ساعت صفر بر اساس گفته يك منبع نظامي انقلابيون عراق است.
تلويزيون التغيير در خبر ديگري به نقل از انقلابيون عشاير اعلام كرد: افسران عاليرتبه مالكي به كردستان فرار كرده‌اند. و بيش از 500 تن از افسران مالكي با لباس شخصي و با رها كردن سلاحها و خودروهايشان فرار كرده‌اند.

انقلابيون منطقه مَكِيْشيفه، العباسيه، الزُلايه و جاده اصلي سامراء و همچنين منطقه الجزيره درسامرا را تحت كنترل گرفتند.
التغيير افزود: دهها تن از شبه نظاميان مالكي توسط انقلابيون دردرگيريهاي قصر العاشق و سايلو در سامراء به قتل رسدند.
انقلابيون 2 هليكوپتر نظاميان مالكي را در نزديكي پل 28 و ديگري را در منطقه مصالحه سرنگون كردند. يك هليكوپتر ديگر نيز در بالاي مقر فرماندهي عمليات الانبار توسط انقلابيون سرنگون شد.

الرافدين همچنين گزارش داد انقلابيون عشاير يك مركز نظاميان مالكي درنزديكي صقلاويه را مورد حمله قرار داده و 3 تانك ونفربر و هامر را به غنيمت گرفته و مقر استقرار نظاميان مالكي را منهدم كردند.

براثربمباران هلي كوپترهاي ارتش مالكي بر روي منطقه جُرْف اَلصَّخَر (در بابل) 17تن كشته شدند كه دربين آنها 4زن و يك كودك بودند. 12تن ديگر نيز مجروح شدند كه اكثرشان زنان وكودكان بودند. هم‌چنين براثر اصابت گلوله‌هاي خمپاره در شمال غربي بغداد 14تن كشته و مجروح شدند.
شركت هواپيمايي فرانسه، هلند و امارات به‌صورت رسمي اعلام كردند كه به‌دليل امنيتي پرواز درآسمان عراق را به‌حالت تعليق در آورده‌اند. سرلشكرخلبان عبدالعزيز الشمري عضو شوراي نظامي كل عراق در مصاحبه با تلويزيون التغيير درباره علت اين تصميم گفت: اين تصميم گيري دال بر اين است كه انقلابيون به سمت بغداد در حال پيشروي هستند و نبردهايي كه در حال حاضردر جنوب بغداد و منطقه يوسفيه ورضوانيه درجريان است به فرودگاه بغداد نزديك است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر