چهارشنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۳

تحصن مادر ٦٥ ساله در مقابل اداره اطلاعات بوکان برای سرنوشت دخترش


1393/05/08 - 2014/07/30 - 


آژانس کُردپا: باگذشت یک‌ماه از بازداشت دختر دانشجوی کُرد ساکن شهر بوکان، تاکنون سرنوشت وی نامعلوم می‌باشد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، افسانه بایزیدی دختر دانشجوی کُرد که روز پنجم تیرماه امسال از سوی نیروهای اطلاعاتی در منزل شخصی در شهر بوکان بازداشت شده، تاکنون سرنوشت وی نامعلوم و این باعث نگرانی خانواده و بستگان این دختر دانشجو شده است.

یک منبع مطلع در شهر بوکان به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: روز گذشته آمنه درویشی ٦٥ ساله مادر افسانه نزدیک به ٥ ساعت در مقابل اداره اطلاعات شهر بوکان برای مشخص شدن محل نگهداری و ملاقات با دخترش منتظر ماند، اما ماموران امنیتی به وی بی‌حرمتی و توهین کردند.

21192.jpg
سرنوشت افسانه بایزیدی دختر دانشجوی کُرد نامعلوم است
این منبع افزود: "درحالیکه مادر افسانه بایزیدی تاکید کرده بود باید با دخترش ملاقات کند، اما نیروهای اطلاعاتی به وی بی‌حرمتی کرده و این باعث ناراحتی مادر افسانه گشت و با ناامیدی به خانه بازگشته است".

این دختر دانشجو که از دانشگاه پیام‌نور بوکان به دانشگاه پیام‌نور مراغه انتقال یافت به دلیل درگیری لفظی با "خواهران زینب" در دانشگاه از سوی نیروهای اطلاعاتی در شهر بوکان بازداشت گردید.

افسانه بایزیدی، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام "همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران" بهمراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

این دانشجو ٢٨ ساله اواسط فروردین‌ماه امسال به اتهام "همکاری با یکی از احزاب کُرد" اپوزسیون حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم و برادرش نیز به شش ماه زندان تعلیقی محکوم گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر