حجم خسارت های ناشی از شکست های پی در پی نیروهای رژیم سوریه در مناطق مختلف این کشور ، موجی از نارضایتی را در میان هواداران اسد بویژه در میان خانواده های کشته شدگان برانگیخته است.
در استان الرقه ، لشکر زرهی ۱۷ رژیم اسد پس از درگیری هایی، متحمل خسارتهای فراوانی شد . به گزارش مخالفان ، نیروهای اسد در این بخش از سوریه ، مجبور به عقب نشینی کامل از مواضع خود شدند.
شمار زیاد کشته ها در میان نیروهای اسد در شرق سوریه ، بویژه در استان الرقه ، موجب درگیری میان خانواده های قربانیان نیروهای رژیم این کشور و لباس شخصی ها (شبیحه) شده است.
بر اساس این گزارش درگیری میان خانواده هایی که اعضای آنها در صفوف  ارتش اسد کشته شده اند و لباس شخصی های هوادار رژیم دمشق که در میان مردم سوریه به «شبیحه» معروفند ، در روزهای اخیر در چند منطقه اتفاق افتاده است.
در استان الحسکه نیز نیروهای رژیم پس از تحمل خسارت هایی مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شدند. در این منطقه نیروهای کُرد پ ک ک حضور دارند. آنها تلاش می کنند از پیشروی نیروهای داعش به مناطق کردنشین جلوگیری کنند.
در همین حال مخالفان سوری گزارش دادند که درگیری ها برای تصاحب چاههای نفت «الشاعر» در شرق سوریه میان نیروهای اسد و مخالفان ادامه دارد.
در استان حماه نیز نیروهای اسد به طور کامل کنترل خود بر شهرک «خطاب» را از دست دادند. انبارهای ذخیره سلاح این شهرک به دست مخالفان افتاده است.
در شهر القلمون در غرب سوریه ، آنجا که ارتش آزاد سوریه درگیری های شدیدی را با حزب الله لبنان دارد ، نیروهای حزب الله با تلفات جانی زیادی روبرو شدند.
سایت های وابسته به حزب الله لبنان در روزهای اخیر ، چند گزارش از مراسم تشییع جنازه کشته های این حزب را منتشر کرده اند.