سه‌شنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۳

ممانعت نیروهای انتظامی از اقامەی نماز عید فطر در سنندج


1393/05/07 - 2014/07/29 - 

ممانعت نیروهای انتظامی از اقامەی نماز عید فطر در سنندج 
آژانس کردپا: روز گذشته نیروهای انتظامی حکومت ایران به "سلفی‌"هایی که در مسجد محله‌ی "کانی‌کوزله" مشغول اقامەی نماز عید فطر بودند، یورش بردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شهروندان پیرو اهل سنت در شهر سنندج که دیروز را به عنوان عید فطر تعیین و در مساجد سطح شهر آن را اعلام کرده بودند از سوی گارد ویژه ناجا مورد یورش قرار گرفتند.

گزارش دریافتی حاکی از این می‌باشد که میان نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران و سلفی‌ها در مسجد محله کانی‌کوزله درگیری‌به وقوع پیوستە است.

خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا از سنندج اعلام کرد: شهروندان سنندجی در مساجد سطح شهر با یورش نیروهای انتظامی حکومت اسلامی مواجه شدە و این نیروها از اقامەی نماز عید سعید فطر در مساجد ممانعت کردەاند.

پیشتر نیز، شهروندان اهل سنت تهران برای اقامەی نماز عید قربان از سوی دولت روحانی با مشکلاتی مواجه شدە و نیروهای انتظامی از برگزاری مراسمات این عید جلوگیری کردە بودند.

فشار و مانع‌تراشی برای شهروندان اهل سنت در ایران درحالیست که با استناد به آمارها موجود، بیش از ١٥ میلیون شهروند پیرو اهل سنت در ایران زندگی می‌کنند و این فشارها درحالیست که وزیر اطلاعات دورەی ریاست جمهوری خاتمی، در دورەی حسن روحانی به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های ملی و مذهبی تعیین شدە است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر