پنجشنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۳

گزارشی ازدستگیریها


بازداشت دو شهروند کرد در خوی


خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر محمد میلانی و تاج‌الدین ممکانی دو شهروند ساکن منطقه «الند» شهرستان خوی بازداشت شدند.
بنا‌به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۶ مرداد ماه دو شهروند کرد ساکن منطقه «الند» شهرستان خوی بنام‌های اخیر محمد میلانی و تاج‌الدین ممکانی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
از اتهامات و علت بازداشت این دو شهروند کرد اطلاع دقیقی در دست نیست اما یک منبع مطلع احتمال داد که بازداشت ایشان به بهانه ارتباط با احزاب کردی مخالف نظام صورت گرفته باشد.
این دو بازداشت شده تا لحظه تنظیم این خبر هیچ گونه تماسی با بستگان خود نداشته‌اند.

بازداشت یک فعال عرب در اهواز به دستور دادستانی


خبرگزاری هرانا – اسد صالحی از فعالین عرب روز گذشته به‌دلیل دیدار با خانواده زندانیان اعدام شده بازداشت شد.
بنا‌به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۷ مرداد ماه اسد صالحی شهروند ۲۳ ساله اهوازی (ساکن کوی ملاشیه اهواز و کارگر پالایشگاه نفت آبادان) توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «اسد صالحی که فوق دیپلم شیمی از دانشگاه چمران اهواز است در خیابان بازداشت شد و نیروهای امنیتی حدود نیم ساعت بعد منزل وی را مورد بازرسی قرار دادند.»
وی در ادامه گفت: «اسد صالحی طی روز جاری به دادستانی اهواز منتقل شد و خانواده وی برای مدت کوتاهی موفق به دیدن وی شدند. خانواده وی می‌گویند بر روی بدنش آثار ضرب و شتم وجود داشت.»
این منبع در خصوص اتهامات و علت بازداشت اسد صالحی گفت: «وی روز عید فطر به همراه حدود یک صد نفر دیگر برای ملاقات با خانواده اعدام شده‌گان رفته بودند و دادستانی وی را به هماهنگ کنندگی این عید دیدنی متهم کرده است.»
گفتنی است، اسد صالی زمستان ۹۲ و بهار ۹۳ نیز مدت ۶ ماه را در بازداشت بسر برد و در ‌‌‌نهایت توسط دادگاه انقلاب از اتهامات وارده تبرئه شد.



بازداشت و بی‌خبری از سه شهروند کرد پس از یک ماه


خبرگزاری هرانا – از وضعیت «خسرو امینی‌زاده»، «ناصر رحیمی» و «اصغر کچلانی» با وجود گذشت یک ماه از تاریخ بازداشت اطلاعی در دست نیست.
بنا‌به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حدود یک ماه پیش سه شهروند کرد از اهالی ماکو بنام‌های «خسرو امینی‌زاده»، «ناصر رحیمی» و «اصغر کچلانی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نا‌معلومی منتقل شدند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «مسئولان هیچ گونه اطلاعی در خصوص نوع اتهام این سه نفر به خانواده‌ها نداده‌اند؛ ولی احتمال زیاد اتهام ایشان ارتباط از احزاب کردی خواهد بود.»
«خسرو امینی‌زاده»، «ناصر رحیمی» و «اصغر کچلانی» تا لحظه تنظیم این خبر هیچ‌گونه تماسی با بستگان خود نداشته و از شرایط و اتهامات ایشان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر