چهارشنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۳

پيشرويهاي نيروهاي انقلابي در شمال بغداد

تاریخ ایجاد در 07 مرداد 1393
تلويزيون التغيير به نقل از شاهدان از رسيدن نيروهاي تقويتي براي انقلابيون خبر دادند كه از استان صلاح‌الدين از طريق رودخانه عظيم به ديالي رسيده‌اند.
بنا به اين گزارش آنها با خودروهاي زرهي و خودروهاي چهارمحور پشتيباني مي‌شوند كه اكثر آنها پيش از اين از ارتش مالكي به غنيمت گرفته شده است.
التغيير افزود: انقلابيون حمله گسترده اي ازسمت بانك و بُلُّورْ و سوقُ الشَّعْبيه به شهرستان المقداديه در شمال بعقوبه كردند كه هدف آن آزاد كردن اين شهرستان از شبه نظاميان مختار و عصائب بودكه المقداديه را به پايگاهي براي جنگشان با انقلابيون در ديالي تبديل كرده‌اند.
بنا به اين گزارش منابع پزشكي در استان ديالي اعلام كردند 40تن از وابستگان به شبه نظاميان مختار كه در جنگهاي شمال بعقوبه عليه انقلابيون شركت داشتندكشته و زخمي شده‌اند.

تلويزيون التغيير گزارش داد: انقلابيون، منطقه يوسفيه قديم را به‌طور كامل تحت كنترل گرفتند. بنا به اين گزارش انقلابيون همچنين برج‌ها و پادگان نظاميان مالكي در منطقه 37در منطقه يوسفيه جديد را بعد از يك درگيري سخت به كنترل خود درآوردند».
به گزارش تلويزيون التغيير، نيروهاي مالكي در حمله به العظيم متحمل شكست سختي شدند. دهها خودرو آنان به آتش كشيده شدند. به گفته منابع بيمارستاني در بعقوبه، سردخانه‌ها پر از اجساد كشته‌هاي اين عمليات شده به‌طوري كه برخي اجساد در باغچه پزشكي قانوني گذاشته شده است.

تلويزيون الرافدين گفت: خلبانان رژيم جنايتكار اسد بار ديگر مناطق شهرستان قائم در غرب عراق را بمباران كردند. هواپيماهاي جنگي سوريه ناحيه رمان در شهرستان قائم را هدف قرار دادند كه منجر به تخريب تعدادي از خانه‌ها شد.

تلويزيون التغيير گزارش داد هواپيماهاي مالكي مناطق گرمه، موصل، البوعجيل ،حويجه و جرف الصخر را در روز اول عيد بمباران كردند. بنا به اين گزارش در صلاح‌الدين نيز هلي كوپترهاي مالكي به‌صورت كور خانه‌هاي مردم در بيجي را بمباران مي‌كند. همچنين: هواپيماهاي مالكي مسجد جامع فاروق وشاكر الضاحي درفلوجه را هنگام نماز عيد فطر بمباران كردند كه دهها نفر زخمي شدند.

به گزارش تلويزيون الرافدين  علامه شيخ عبدالملك السعدي طي بيانيه يي كوچ دادن خانواده‌هاي سني در بصره توسط شبه نظاميان مالكي را محكوم كرد. وي تأكيد كرد اكنون براي جهان اسلام و عرب و غرب و شرق روشن شده است كه آن‌چه مالكي و شبه نظاميان طائفي او انجام مي‌دهند چيزي جز نابود كردن سني‌ها در سراسر عراق و تكه‌پاره كردن عراق نيست كه نمونه آن كشتارها و كوچ دادن سني‌ها از خانه‌هايشان در بصره و غارت اموال آنها و گلوله‌باران مساجدشان و كشتن پيشنمازها و مؤذنين به بهانه‌هاي دروغين و بي‌اساس، است.
علامه شيخ عبدالملك السعدي افزود: هدف دولت مالكي كه به دستور رژيم ايران صورت مي گيرد، تخليه عراق از اين جزء از مردم عراق يعني سني هاست تا بتواند بر ثروتهاي اين كشور استيلا پيدا كند و امپراطوري رژيم ايران توسعه‌طلبانه خود را دوباره برپا كند.

تلويزيون التغيير به نقل از يك منبع نزديك به سيستاني گفت آقاي سيستاني از طريق يك ميانجي نامه يي براي مالكي فرستاده و او را تهديد كرده است كه اگر بر موضعش براي دست يابي به دور سوم نخست وزيري اصرار كند با او مخالفت خواهد كرد. لذا مالكي به شيوه هاي مختلف تلاش مي كند  قانوني پيدا كند تا اين‌كه فراكسيونش در مجلس به‌عنوان فراكسيون بزرگتر شناخته شود و دور سوم نخست وزيريش تضمين پيدا كند.
بنا به اين گزارش بعد از هشدار سيستاني، مالكي مدحت محمود رئيس دادگاه فدرال ومعاونينش را فراخوانده است و از آنها خواسته كه راه كاري فوري براي تضمين دور سوم نخست وزيريش پيدا كنند».

واشينگتن پست نوشت:به نظر مي‌رسد روزهاي نوري مالكي پس از آن‌كه حزب خودش به يافتن كانديداي  ديگري براي اين مقام رضايت داده، به شمارش  افتاده است. … آن‌چه كه براي مالكي مشكل سازتر بوده، اشاره‌هاي آيت‌الله علي سيستاني است مبني بر اين است كه زمان كناره‌گيري فرارسيده است.

شيخ خميس خنجر سياستمدار عراقي  به تلويزيون العربيه الحدث گفت: مشكل در نداشتن رئيس‌جمهور و رئيس پارلمان نبود  بلكه مشكل در مالكي بود مشكل در ديكتاتوري بود… مشكل در اشغال عراق توسط رژيم ايران بود… سياستمداران عراق به‌عنوان عروسكهاي خيمه‌شب بازي هستند  كه رژيم ايران آنها را به حركت در مي آورد، … همه دنيا شاهدند كه چگونه خلبانهاي رژيم ايران در آسمان عراق پرواز مي‌كنند آنها عراقيان را مي‌كشند وكسي صدايش در نمي‌آيد
دولت فرانسه براي دادن پناهندگي به مسيحيان عراق اعلام آمادگي کرد.
به گزارش رسانه‌هاي فرانسه، دو وزارتخانه خارجه و کشور فرانسه، با انتشار بيانيه مشترکي اظهار آمادگي کردند که به ياري پناهجوياني بشتابند که پس از تهديدهاي گروه داعش مجبور به ترک خانه‌هاي خود شده و به کردستان عراق پناه برده‌اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر