وزارت بهداشت غزه، روز چهارشنبه 30-7-2014، از کشته و زخمی شدن دهها فلسطینی در گلوله باران مدرسه "انروا" (UNRWA) در شمال غزه توسط توپخانه اسراییل خبر داده است.

به گزارش تلویزیون العربیه، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در غزه گفت:" در گلوله ‌باران توپخانه ای مدرسه "انروا" واقع در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، توسط ارتش اسرائیل، دست کم 20 فلسطینی کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند".

یکی از مسئولان "سازمان ملل" در "انروا" ضمن تایید این خبر گفت:"توپخانه ارتش اسرائیل مناطق دورات المیاه، فصلین صفین و مدرسه دخترانه جبالیا معروف به مدرسه ابو حسین را هدف قرار داده اند".

شاهدان عینی در شمال غزه می گویند ارتش اسرائیل از ساعت 4 بامداد  امروز چهارشنبه گلوله باران اردوگاه جبالیا را آغاز کرد.

از سوی دیگر "انروا" (سازمان امدادرسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی) وابسته به سازمان ملل، روز سه شنبه، اعلام کرد که کارمندان این سازمان یک انبار موشک را در یکی از مدارس این سازمان در نوار غزه پیدا کردند.

کریس گینس، سخنگوی "انروا"، گفت:" ما به شدت با انبار کردن موشک ها در مدرسه و اردوگاه فلسطینی ها مخالفیم و آن را به شدت محکوم می کنیم".

وی افزود:"با هر گروه یا جریانی که جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد، مخالفیم. این کارها نقض آشکار بی طرفی سازمان ملل متحد و عدم احترام به مصونیت تاسیسات آن به شمار می رود".