دیدبان حقوق بشر سوریه، روز چهارشنبه 30-7-2014 اعلام کرد، مخالفان سوری با منفجر کردن تعدادی تونل در شمال حلب، 10 تن از نیروهای اسد را به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیا است، گفت :" مخالفان اسد با قرار دادن دو بمب از طریق دو تونل که به بخش هایی از منطقه باستان شناسی در نزدیکی مرکز پلیس منتهی می شدند، 10 تن از سربازان نیروهای اسد را کشتند".

بر اساس این گزارش، دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که احتمالا یکی از گروههای اسلامی مخالف اسد عملیات بمبگذاری را انجام داده است.

خبرگزاری دولتی سوریه هنوز هیچ اظهار نظری نسبت به کشته شدن این سربازان و انفجارهای حلب نکرده است.

این در حالی است که ارتش سوریه هفته گذشته در درگیری با مخالفان متحمل خسارت های فراوانی شده است . در استان الرقه، لشکر 17 زرهی  رژیم اسد پس از درگیری با مخالفان مسلح بیش از نیمی از نیروهایش را از دست داد.
تصویری از افسران کشته شده در لشکر 17 زرهی ارتش سوریه
به گزارش مخالفان ، نیروهای اسد در این بخش از سوریه ، مجبور به عقب نشینی کامل از مواضع خود شدند.

شمار زیاد کشته ها در میان نیروهای اسد در شرق سوریه ، بویژه در استان الرقه ، موجب درگیری میان خانواده های قربانیان نیروهای رژیم این کشور و لباس شخصی ها (شبیحه) شده است.

درگیری میان خانواده هایی که اعضای آنها در صفوف ارتش اسد کشته شده اند و لباس شخصی های هوادار رژیم دمشق که در میان مردم سوریه به "شبیحه" معروفند ، در روزهای اخیر در چند منطقه اتفاق افتاده است.