چهارشنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۹۳

عضویت بسیج در عوض دریافت مرغ و نگرانی ساکنین قروه و دهگلان

اندازە فونت کوچکتر کن‌‌اندازە فونت بزرگتر کن‌

1393/05/01 - 2014/07/23 - 13:42 تهرانچاپکردن‌تعداد خوانندگان این مطلب12 اندازە فونت:




آژانس کُردپا: پاسگاه‌های سپاه پاسداران در استان کُردستان با توزیع مواد خوراکی به ویژه مرغ زنده درپی جلب‌نظر شهروندان کُرد به عضویت در بسیج روستایی هستند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی چند مدت اخیر مسئولین سپاه و پرسنل بسیج با مراجعه به درب منازل روستائیان در شهرستان قروه و دهگلان ضمن توزیع مواد خوراکی از جمله گوشت و مرغ، جهت پیوستن به نیروی بسیج از آنها درخواست عضویت می‌کنند.

به گفته‌ی ساکنین بومی، شمار چشمگیری از جوانان تحصیل‌کرده این منطقه از هرگونه فرصت شغلی بی‌نصیب و صرفاً به دلیل کُرد بودن از استخدام رسمی در ادارات دولتی محروم هستند.

به عضویت درآمدن در سازمان بسیج از معیارهای اصلی جهت استخدام در ادارات دولتی ایران محسوب می‌شود.

وضعیت بوجود آمده موجب گردیده که نهادهای امنیتی و نظامی، بنابه اظهار ساکنین این مناطق، از شرایط موجود "سوء‌استفاده" و درصدد "جذب جوانان" در فعالیت‌های بسیج باشند.

یکی دیگر از این جوانان که علی‌رغم فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، بیکار است به خبرنگار کُردپا گفت: منطقه لیلاخ از دشت‌های حاصلخیزی برخوردار است اما به سبب سوء‌مدیریت مسئولین، با موج بیکاری خانواده‌های کشاورز روبرو و این معضل هر روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد.

مزارع کشاورزی اطراف قروه و دهگلان با بیش از ٣٣٠ هزار هکتار، یکی از قطب‌های کشاورزی در کاشت سیب‌زمینی و گندم در ایران است.

از دیگر مشکلات کشاورزان، ممانعت ادارات دولتی استان از فروش و صادرات محصولات کشاورزی به اقلیم کُردستان عراق است که اینگونه عملکردها در تضاد با سخنان مقامات حکومتی در تعامل و همکاری با صادرات و واردات به اقلیم کُردستان می‌باشد.

"اقدام سودجویانه"‌ی سپاه قروه و دهگلان در توزیع مواد خوراکی به منظور جلب‌نظر شهروندان کُرد به ویژه جوانان به عضویت در بسیج با اعتراض خانواده‌ها مواجه و نسبت به تبعات چنین اعمالی نگران هستند.

سازمان بسیج در آذرماه ٥٨ به فرمان خمینی تأسیس و یک سال بعد به سپاه پاسداران پیوست.

بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی و بسیج ادارات از مهم‌ترین ساختارهای آن محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر