بمباران پناهگاه سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(انروا) در بیت حانون  واقع در شمال نوار غزه به 16 کشته و 200 زخمی منجر شد.

به گزارش خبرنگار العربیه از نوار غزه، هزاران فلسطینی برای نجات جان خود از بمباران های شدید اسرائیل به مدرسه ای که توسط "انروا" به پناهگاه تبدیل شده بود، پناه آورده بودند.

اسرائیل پیش از این به مردم منطقه هشدار داده بود که خانه های خود را تخلیه کنند. در همین حال "انروا" از اسرائیل خواسته بود که اجازه دهد این سازمان، پناهگاه بیت حانون را تخلیه کند اما  اسرائیل بدون پاسخ به سازمان ملل پناهگاه را بمباران کرد، که در نتیجه این بمباران دهها فلسطینی ها از زن و کودک کشته و زخمی کرد.

یکی از مقامات سازمان ملل متحد، تایید کرد که در اثر بمباران اسرائیل شمار زیادی از پناهندگان فلسطینی، در مدرسه "انروا" جان خود را از دست دادند. اسرائیل پیش از این نیز بارها به مدارسی که توسط "انروا" اداره می شوند، حمله کرده است.

دربمباران بامداد روز پنج شنبه اسرائیل به اردوگاه خان یونس در جنوب نوار غزه 16 فلسطینی کشته و شمار زیادی زخمی شدند. به این ترتیب شمار قربانیان فلسطینی بمباران های اسرائیلی به نوار غزه 804 کشته و بیش از 4000 زخمی رسید. در مقابل 33 اسرائیلی تاکنون در این 16 روز تهاجم اسرائیل به نوار غزه کشته شده اند.

"یاکو پیری" یکی از وزرای دولت اسرائیل پیش از بمباران مدرسه "انروا" گفته بود که عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از حوالی نوار غزه در چند روز آینده امکانی وجود ندارد. ارتش اسرائیل به رغم آتش بس کوتاه مدت انسانی، تا از بین بردن توان نظامی حماس در منطقه خواهد ماند".
، روز پنج شنبه تظاهرات کنندگان فلسطینی در شهر رام الله در ساحل غربی رود اردن علیه حملات اسرائیل به نوار غزه، با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند که باعث  کشته شدن یک تن و زخمی شدن ده ها تن دیگر شد.
در همین حال فلسطینی های ساکن رام الله روز پنجشنبه  در حمایت از مردم غزه در تظاهراتی  گسترده با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند. این درگیری ها به کشته شدن یک فلسطینی و زخمی شدن دهها تن دیگر منجر شد.
سازمان ملل متحد روز جمعه حمله اسرائیل به مدرسه بیت حانون را به شدت محکوم کرد.

تلاش های بین المللی برای متوقف کردن حملات شدید اسرائیل علیه نوار غزه تاکنون بی نتیجه بوده است .
این در حالی است که برخی از  کشورهای خلیج  در تلاشند که روز عید فطر آتش بس برقرار شود.

جمعیت نوار غزه بیش از یک میلیون و هشت صد هزار نفر است و 740 هزار تن از این جمعیت زیر سن 14 سال قرار دارند. از این تعداد کودک 214 هزار تن در مدارس تحت اداره "انروا" درس می خوانند.

لازم به ذکر است که نوار غزه با مساحت 360 کیلومتر مربع بیشترین تمرکز جمعیت را در جهان داراست. بیش از 90% این جمعیت را آوارگان فلسطینی تشکیل می دهند که پس از تاسیس کشور اسرائیل از خانه و کاشانه خود از دیگر مناطق فلسطین توسط نیروهای کشور نوبنیاد به نوار غزه رانده شدند.

"انروا" یا UNRWA ، مخفف United Nations Relief and Works agency for Palestine Refugees in the near East می باشد که در سال 1948 پس از تشکیل کشور اسرائیل و به منظور کمک رسانی به آوارگان فلسطینی تاسیس شد. این سازمان به امور آموزش، بهداشت و کمک برای پناهندگان فلسطینی در تمام خاورمیانه مشغول است.