شنبه، تیر ۲۸، ۱۳۹۳

داعش برای تصرف یک میدان گاز در سوریه 270 نفر را کشت

تصوير آرشیوی از یک چاه نفت تحت کنترل داعش
دبی-العربیه.نت فارسی
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، برای تصرف یک میدان گاز در سوریه، دستکم 270 تن از سربازان، محافظان و کارمندان میدان گاز را کشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیده بان حقوق بشر سوریه نقل از منابع موثق افزوده است که گروه داعش دستکم 270 نفر را در حمله خود کشت و در مقابل بیش از 40 تن از نیروهای این گروه کشته شدند.

گروه داعش در جنگ علیه گروه های محالف بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، پیروزی های سریعی کسب کرد و موفق شد مساحت های گسترده ای از این کشور را تصرف کند. این گروه همچنین در پی پیروزی های سریع یک ماه گذشته خود در عراق و تصرف مناطق گسترده ای از شمال این کشور، مقادیر بسیاری اسلحه به دست آورد. گروه داعش در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرد.

گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه در صورت صحت، خونبارترین درگیری میان گروه داعش و نیروهای دولتی سوریه به شمار می آید. رسانه ها و منابع دولتی سوریه تا کنون خبری درباره این حمله منتشر نکرده اند.

گروه داعش پیشتر چند میدان نفتی در عراق و سوریه را تصرف کرده بود. این گروه پیشتر تابع سازمان القاعده بود اما به دلیل اختلاف میان سران دو گروه، القاعده از داعش اعلام برائت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر