شنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۳

درخواست کمک اورانگوتان از دختر ناشنوا با زبان اشاره

جمعه 25 جولاي 2014 - 3 مرداد 1393

● ویدیو کلیپ
+ 81
رای دهید
- 4

ایرانیان انگلستان

Lena دختری است که ناشنوا بدنیا آمده است. او برای اولین بار از طریق کامپیوتر با یک اورانگوتان به نام توت فرنگی با زبان اشاره صحبت میکند. این فیلم توسط حامیان نجات اورانگوتان ها ساخته شده است.در این فیلم تبلیغاتی اورانگوتان با زبان اشاره به دختر ناشنوا می گوید که غذای تو باعث نابودی خانه من شده است.
اورانگوتان از دختر می پرسد که چه غذایی می خوری ؟ دختر ناشنوا جواب میدهد : کره بادام زمینی که حاوی بادام زمینی , شکر و روغن پالم است . اورانگوتان می گوید روغن پالم غذای تو خانه مرا نابود کرده است .
روغن پالم ماده ای است که در بسیاری از محصولات موجود در سوپرمارکت ها مورد استفاده قرار گرفته است. روغن پالم مهمترین دلیل پاک تراشی جنگل های اندونزی نیز محسوب می شود.سالانه صدها هزار هکتار از جنگل های طبیعی اندونزی به منظور کشت نخل روغنی نابود می شود. صنعت استحصال روغن پالم طی دو دهه اخیر باعث شده است تا پایداری معیشت ساکنان بومی که برای بقا به جنگل های طبیعی منطقه وابسته هستند در معرض تهدید قرار بگیرد، همچنین بازماندگان اندک ببر سوماترایی، اورانگوتان ها و برخی دیگر از گونه های جانوری منطقه به واسطه تولید انبوه و فزاینده انواع محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی حاوی روغن پالم؛ در معرض نابودی و انقراض قرار گرفته اند. از سوی دیگر تاثیر نابودی کسترده جنگل های اندونزی در تغییرات اقلیمی غیرقابل انکار است. طی ماه های گذشته سازمان صلح سبز جهانی (Greenpeace) کمپینی را برای حمایت از جنگل های استوایی اندونزی و تنوع زیستی منطقه راه اندازی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر