جمعه، تیر ۲۷، ۱۳۹۳

گزارشي از وضعيت رضا شهابي در چهل و هفتمين روز اعتصاب غذا

پنج شنبه, 26 تیر 1393 14:41
رضا شهابي
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 26 تير 93 : روز پنجشنبه 26 تيرماه چهل و هفتمين روز اعتصاب غذاي زنداني سياسي رضا شهابي است. او همچنان از بيماري و ضعف مفرط جسمي رنج ميبرد. وي دچار خونريزي روده گرديده است و گفته شده بايستي قبل از جراحي وضعيت وي نرمال شود
پس از مشورت با پزشکش وي اجازه داده که به او سرم وصل کنند. فشار خون وي در روز سه شنبه  10 روی هفت بود. روز قبل از آن فشار اين زنداني  به کمتر از 9 به روی 6 رسید.  طبق گفته پزشک رضا شهابی او باید یکماه تحت درمان پزشکی قرار بگیرد تا برای جراحی آماده شود. رضا شهابي تا كنون 18 كيلو كاهش وزن داشته و دست و پاي وي بي حس مي باشد. وي ممنوع الملاقات است و کسانی که به دیدارش می روند با جلوگیری مامورین زندان و مأموران اطلاعات و انتظامي مواجه ميشوند. اخيراً همسر و دخترش به ديدار وي رفته بودند كه با مشاهده اينكه وي روي تخت بيمارستان با دستبند به تخت بسته شده بسيار متأثر شدند.محمد امين شهابي، فرزند اين زنداني در اعتراض به دست بند زدن به پدرش در بيمارستان براي ديدار و ملاقات با وي به بيمارستان نرفت.
خانم ربابه رضايي، همسر رضا شهابي اعلام كرد كه خواسته های رضا شهابی برای شکستن اعتصاب غذایش : بازگشت به محل قبلی‌ یعنی‌ زندان اوین بند ۳۵۰ ، ‌مرخصی استعلاجی جهت درمان و عمل جراحی دیسک کمر و مراقبت از او در خانه و اجرای ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی و اجرای قانون آزادی مشروط ، وي گفته است كه متأسفانه  نه تنها به خواسته هاي وي تا كنون پاسخي داده نشده ، بلكه حتي در بيمارستان نيز به وي دستبند زده اند.
لازم به ذكر است مأموران حكومتي جهت اهانت و تحقير اين زنداني هنوز دستبند وي را از تخت بيمارستان باز نكرده اند.اين زنداني بدليل همين وضعيت با درد بيشتري از ناحيه ستون فقرات وگردن مواجه است، چرا كه قدرت و توان تحرك و جابجايي ندارد. حتي گاهاً مأموراني كه با اين زنداني هستند، محل را ترك ميكنند بايستي در صورت نياز وي به تردد جهت كار فردي و بهداشتي او منتظر بماند كه كليد دستبند را بياورند و وي بتواند به سرويس بهداشتي مراجعه كند.  وي دچار خونريزي داخلي است و هنوز اطباء نميتوانند او را تحت عمل جراحي قرار دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر