شنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۳

سنای آمریکا از دستیابی رژیم ایران به بخشی از دارایی مسدود شده اش جلوگیری می کند

3:58:28 PM 1393/5/4
مجلس سنای آمریکا
مجلس سنای آمریکا


سایت واشینگتن فری بیکن، جمعه (3مرداد):
بر اساس یک گزارش مندرج در سایت «واشینگتن فری بیکن»، سناتورهای آمریکایی می کوشند کاخ سفید را از آزاد کردن ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار دیگر از دارایی مسدود شده رژیم ایران بازدارند، مگر آن که دولت آمریکا به قانونگذاران اطمینان دهد که رژیم تهران این پول را صرف حمایت از تروریسم نخواهد کرد. این طرح قانونی که اوایل هفته آینده رسماً برای بررسی به سنا ارائه خواهد شد، پس از آن تهیه شد که دولت اوباما تصمیم گرفت در قبال موافقت رژیم ایران با تمدید مذاکرات اتمی تا ماه نوامبر، این رژیم بتواند به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار دیگر از داراییهای خود که به دلیل تحریمها مسدود شده، دست یابد.

این گزارش ادامه می دهد، استفاده از این دارایی مهار ناشده است، سناتورها اکنون تلاش می کنند تا این بار دست رژیم ایران را از این دارایی کوتاه کنند. مگر آن که، آن گونه که در طرح قانونی آمده، کاخ سفید تأیید کند که این پول صرف حمایت از اقدامهای تروریستی یا گروه های تروریستی نخواهد شد.

این طرح که امضای مارک کرک، سناتور جمهوریخواه از ایلی نویز، کلی ایوت، سناتور جمهوریخواه از نیو هیون، و جان کارنین، سناتور جمهوریخواه از تگزاس را بر خود دارد، اختیار اوباما را به عنوان رئیس قوه مجریه، در چشم پوشی از تحریمها و آزاد کردن داراییهای رژیم ایران که مبلغ آن به ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد، از او سلب می کند.

کرک به شدت به دولت اوباما، به خاطر جلوگیری مکرر از تلاشهای سنا در اعمال تحریمهای جدید بر رژیم ایران و ندادن وقت بیشتر به این کشور تا بتواند سلاح اتمی بسازد، حمله کرد

این طرح قانونی، علاوه بر آن که قصد دارد رژیم ایران را– که وزارت خارجه آمریکا آن را « فعال ترین دولت حامی تروریسم» شناخته است – از مصرف این پول در راه تقویت تروریسم بازدارد، در عین حال می خواهد اطمینان یابد که رژیم تهران پول آزاد شده را برای توسعه برنامه موشکی بالستیکی خود مصرف نخواهد کرد و نیز در صورتی که این رژیم به نقض حقوق بشر دست بزند، این دارایی از آن دریغ خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر