شنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۹۳

شوخان با سدنیای تاریکی خداخافظی کرد/ دولت هیچ کمکی نکرد+عکس


1393/05/04 - 2014/07/26 - 

شوخان با دنیای تاریکی خداخافظی کرد/ دولت هیچ کمکی نکرد+عکسآژانس کُردپا: عمل جراحی بر روی چشم دخترک ٦ ساله که دو سال قبل بر اثر خطای پزشکی در بیمارستان دیواندره نابینا شده بود با موفقیت نسبی همراه گردید.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک تیم پزشکی جراحی چشم در بیمارستان "نور" تهران دومین عمل پیوند سلول‌های بنیادی بر روی چشم شوخان براخاصی را انجام داد.

این جراحی به سرپرستی وزیر بهداشت و درمان صورت گرفت.

دکتر سیدحسن هاشمی با اعلام اینکه عصر روز گذشته عمل چشم شوخان با موفقیت انجام داده شد به خبرگزاری تسنیم گفت: "در حال حاضر هر دو چشم شوخان پس از دو پیوندی که روی آن انجام شد، نتایج خوبی داشته به طوری که این کودک هم اینک می‌تواند اطرافیان خود را ببیند و رنگ‌ها را نیز تشخیص دهد".

نخستین عمل پیوند قرنیه و سلول های بنیادی در اواسط فروردین‌ماه امسال انجام داده شد.

هرچند به گفته‌ی وزیر بهداشت، نتیجه‌ی نهایی این جراحی تا حدود ٦ ماه دیگر معلوم خواهد شد اما شوخان هم‌اکنون "می‌تواند اشیا را مشاهده و رنگ‌ها را تشخیص دهد".

پیشتر این دختر خردسال  دوبار در بیمارستان فارابی تهران تحت جراحی پیوند قرنیه قرار گرفت، اما چشمانش قادر به دیدن نشد.

شوخان در زبان کُردی به معنای شادی است.

عباس براخاصی، پدر شوخان با تشکر از دکتر هاشمی بابت انجام عمل، از وزارت آموزش و پرورش خواست تمهیدات و شرایط ادامه تحصیل دخترش را فرآهم کند.

در همین ارتباط، حسین احمدی‌نیاز وکیل همراه خانواده‌ی آقای براخاصی در صفحه فیسبوک خود نوشته؛ متاسفانه دولت تدبیر و نهادهای دولتی حتی یک ریال به او کمک نکردند و خانواده‌ی شوخان پنج ماه است زندگی خود را تعطیل و پیگیر درمان شوخان هستند.

شوخان براخاصی، اهل روستای "کلکه" از توابع دیواندره کُردستان، دو سال پیش  در چهار سالگی، به خاطر سرماخوردگی به بیمارستان "امام خمینی" دیواندره مراجعه کرد و با تزریق پنی‌سیلین بدون انجام آزمایش حساسیت به آن نابینا شد.

دکتر علی رضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی در آذر ماه گذشته گفته بود؛ "هنوز در کشور نظام واقعی ثبت خطای پزشکی نداریم و ثبت خطاها در کودکان، خدمات اورژانس، سالمندان بیشتر است".

عکس: سیامک ابراهیمی
21162.jpg
21163.jpg
21164.jpg
21165.jpg
21166.jpg
21167.jpg
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر