جمعه، تیر ۲۷، ۱۳۹۳

هواپیمای مالزی؛ سند دست داشتن مزدوران روسیه

آدینه، 27 تیر ماه 1393 = 18-07 2014


دستگاه اطلاعاتی اوکراین اعلام کرد گفتگویی تلفنی را شنود کرده است که در آن رهبران جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین می گویند یک هواپیمای بزرگ غیرنظامی را سرنگون کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آلمان از کی یف، در این مکالمه تلفنی که روی شبکه اینترنت قرار داده شده است دو نفر از فرماندهانی که در این حادثه دست دارند به زبان روسی می گویند جدایی طلبان هواپیمایی را سرنگون کرده اند که غیرنظامیان سوار بر آن بودند.
یکی از این دو نفر می گوید این هواپیما از پست بازرسی در چرنوخین هدف قرار گرفته است.
چرنوخین شهرکی در شرق اوکراین و تحت کنترل جدایی طلبان است و کمتر از بیست کیلومتر با محل سقوط هواپیمای مالزیایی فاصله دارد.

عاملان این حادثه باید شناسایی و مجازات شوند
مالزی روز جمعه قول داد پیگیر علت سقوط پرواز ˈام.اچ 17ˈ بوئینگ 777 خطوط هوایی این کشور که با 298 سرنشین در اوکراین سرنگون شد، باشد.

به گزارش ایرنا، ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی روز جمعه گفت: اگر هواپیما براثر شلیک سقوط کرده است مالزی اصرار دارد عاملان این حادثه به سرعت شناسایی و مجازات شوند.
نجیب اعلام کرد که مرکز عملیات اضطراری در ارتباط با این فاجعه ˈوحشتناک و عمیقا تکان دهندهˈ راه اندازی شده است و مقامات مالزی در تماس مداوم با همتایان در اوکراین و کشورهای دیگر هستند.
نخست وزیر مالزی گفت که با ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهور اوکراین مذاکره کرده و وی متعهد شد تحقیق کامل، دقیق و مستقل در خصوص پرواز ام.اچ 17 با مشارکت مالزی انجام شود.
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر