جمعه، تیر ۲۷، ۱۳۹۳

جلسه استماع روابط خارجی کنگرهٴ آمریکا: نقش بی ثبات کننده (رژیم) ایران در خاورمیانه



9:05:39 AM 1393/4/27
جلسه استماع روابط خارجی کنگرهٴ آمریکا
جلسه استماع روابط خارجی کنگرهٴ آمریکا


روز چهارشنبه 25تیر ماه کمیته روابط خارجی کنگرهٴ آمریکا، جلسه استماعی را با عنوان «نقش بی ثبات کننده (رژیم) ایران در خاورمیانه» برگزار کرد.

نمایندگان کنگره در جلسه استماع کمیته روابط خارجی، رژیم ایران را اصلی ترین حامی تروریسم دولتی در جهان توصیف کردند و به مقابله با تهدیدات رژیم در منطقه فراخواندند.
آنها تأکید کردند که هم زمان با مذاکرات هسته یی که می بایست عدم دستیابی رژیم آخوندی به سلاح هسته یی را تضمین کند، باید با موضوعاتی از قبیل حمایت رژیم از تروریسم، نقض حقوق بشر و برنامه موشکهای بالستیک آن نیز برخورد شود.

در شروع این جلسه اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی کنگرهٴ آمریکا طی سخنان افتتاحیه خود با اشاره به اقدامات تروریستی رژیم ایران در منطقه، گفت: «شبه نظامیان شیعی در داخل عراق، با کمک (رژیم) ایران خود را مجدداً مسلح می کنند و بسیج می شوند. رژیم اسد به همراه نیروهای (رژیم) ایران، هم چنان به قتل عام سوریها ادمه می دهد»
وی تأکید کرد دولت آمریکا نباید به حکومت شمارهٴ یک حامی تروریسم در جهان اجازه بدهد که بتواند در مسیر دستیابی به سلاح اتمی، به غنی سازی اورانیوم، بپردازد.

الیوت انگل عضو ارشدکمیته روابط خارجی از حزب دموکرات نیز در سخنان افتتاحیه خود گفت، هم زمان با مذاکرات هسته یی، نمی توانیم این واقعیت پایه یی را نادیده بگیریم که رژیم ایران هم چنان فعال ترین حکومت حامی تروریسم در جهان و عامل کلیدی بی ثباتی منطقه است. از سوریه تا عراق، از یمن تا فلسطین، درک رفتار شریرانهٴ رژیم ایران، برای حفاظت از منافع آمریکا و متحدان ما اساسی است.
الیوت انگل تصریح کرد، تحریمها رژیم ایران را به پای میز مذاکره کشاند، از این رو به نظر من باید تحریمها را حفظ کنیم تا وقتی آنها برنامه هسته یی خود را از بین ببرند.
حتی در صورت حصول توافق جامع، کنگره همهٴ تحریمها علیه رژیم ایران را لغو نخواهد کرد، مگر این که این رژیم به نحو چشم گیری در زمینه های مختلف مثل حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و توسعهٴ تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک خود را بهبود بخشد.
وی درباره وضعیت عراق نیز، گفت، نفوذ رژیم ایران در دولت مالکی و شبه نظامیان افراطی شیعی در عراق، تلاشها را برای برقراری یک دولت فراگیرتر در بغداد تضعیف کرده است.

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه در کنگرهٴ آمریکا در سخنان خود، گفت: رژیم ایران در عراق و سوریه از گروه های تروریستی مانند حزب الله حمایت می کند.
رزلهتینن تأکید کرد: به جای امتیاز دادن به رژیم ایران، دولت آمریکا باید به آن فشار بیاورد تا به طور کامل برنامه هسته یی اش را از بین ببرد، از حمایت از اسد و تروریستهای نیابتی اش دست بردارد و تحریکات خود را در قبال آمریکا... متوقف کند؛ و اگر نه ما تحریمهای سخت تری را اعمال خواهیم کرد که اقتصاد رژیم ایران را به زانو در می آورد.
ایلیانا رزلهتینن در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما باید برنامه تحریمهای خود را علیه رژیم ایران مورد بازبینی قرار بدهیم... ما دلیلی برای اعتماد به این رژیم نداریم.

تد دویچ عضو دموکرات کنگرهٴ آمریکا نیز، اظهار داشت: حتی اگر مسألهٴ تلاش رژیم ایران برای دستیابی به سلاح هسته یی به صورت مسالمت آمیز حل شود، این واقعیت که این رژیم هم چنان بزرگ ترین حامی تروریسم در جهان است، از رژیم اسد در سوریه حمایت می کند و حقوق بشر پایه یی شهروندانش را نقض می کند، تغییر نخواهد کرد.

برد شرمن در سخنان خود رژیم ایران را «حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان» دانست و سپس با اشاره به تأثیر تحریمها روی رژیم، افزود: ما آنها را به میز مذاکره کشاندیم، ولی به زانو در نیاوردیم... . باید همهٴ گزینه ها روی میز باقی بماند.

دینا روهرا باکر در سخنان خود گفت که اکثریت مردم ایران رژیم آخوندی را رد می کنند، وی بر ضرورت حمایت از اپوزیسیون تأکید کرد

آدام کینزینگر نمایندهٴ کنگرهٴ آمریکا درباره مذاکرات هسته یی، گفت: دادن اجازه غنی سازی به رژیم ایران پیام فاجعه باری خواهد داشت مبنی بر این که متحدان آمریکا نمی توانند به آن اعتماد کنند و دشمنانش نباید از آن بترسند. اکنون این ارزیابی وجود دارد که کشته شدن حدود نیمی از آمریکایی ها در عراق، نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم اقدامات رژیم ایران بوده است.

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره، جوان وارگاس نمایندهٴ کنگره از کالیفرنیا، ضمن ابراز بدبینی نسبت به توافق با رژیم ایران گفت، توافق با این رژیم باید این طور باشد که یا برنامه هسته یی خود را به طور کامل کنار بگذارد یا این که ما مسیر تحریمها را ادامه می دهیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر