عراقی‌ها برای کاهش اثرات بحران سوخت به قاچاق گسترده این مواد روی آورده‌اند.
-Petrol 2
سیاست‌مداران اقلیم آزاد کردستان امیدوارند تا با ورود این تانکرها از ایران از شدت بحران سوخت بکاهند
به گزارش خبرگزاری انگلیسی «چشم خاورمیانه» (Middle East Eye)، مرز بین ایران و عراق که به شهر «سلیمانیه» در اقلیم آزاد کردستان ختم می‌شود، طی ده روز اخیر مملو از تانکرهای انتقال‌دهنده سوخت پالایش‌شده ایران به پمپ بنزین‌های شمال عراق بوده است.
در این گزارش آمده است که سیاست‌مداران اقلیم آزاد کردستان امیدوارند تا با ورود این تانکرها از ایران از شدت بحران سوخت بکاهند. پالایشگاه نفت بیجی که ۶۰ درصد از سوخت عراق را تأمین می‌کرد، یک ماه  پیش بر اثر درگیری شورشیان مسلح «دولت اسلامی» با ارتش عراق از فعالیت بازمانده است.
با این حال، یک منبع عراقی به «چشم خاورمیانه» گفته است که این نیروگاه آسیبی ندیده است و برای هر دو گروه متخاصم بسیار ارزشمند محسوب می‌شود، اما کارمندان آن تخلیه شده‌اند.
Petrol 1
پالایشگاه نفت بیجی که ۶۰ درصد از سوخت عراق را تأمین می‌کرد، یک ماه پیش بر اثر حملات داعش از فعالیت بازمانده
خبرگزاری مستقل «چشم خاورمیانه» به سردبیری دیوید هرست، خبرنگار خاورمیانه روزنامه «گاردین»، از سال  ۲۰۱۴ به طور ویژه به اخبار خاورمیانه می‌پردازد.
مدیر یکی از پمپ پنزین‌های شمال کرکوک، امید حمید، نخستین محموله سوخت ایرانی را روز بعد از حمله به پالایشگاه بیجی تحویل گرفته است. او پس از آغاز بحران در عراق، تنها روزانه یک تانکر سوخت عراقی تحویل می‌گرفت، اما اکنون مجاز است تا هر تعداد تانکر سوخت ایرانی مورد نیاز خود را تحویل بگیرد. با این حال، قیمت هر لیتر سوخت از ۴۵۰ دینار عراقی به ۱۲۵۰ دینار عراقی افزایش یافته است.
همچنین یک راننده ایرانی تانکر سوخت به نام امیر به این خبرگزاری گفته است که گاه به صورت قانونی اقدام به واردات سوخت می‌کند و گاه با مدارک تقلبی به قاچاق سوخت دست می‌زند. او مدعی شده است که «هر ماه سه یا چهار سفر قانونی و سه یا چهار سفر غیرقانونی» انجام می‌دهد.
رادیو زمانه