غزه از زمین، هوا و دریا بار دیگر مورد حمله ارتش اسراییل قرار گرفته است. دولت اسرائیل اعلام کرده بود که به طور یک‌جانبه آتش‌بس را به مدت ۲۴ ساعت تمدید می‌کند. هم‌زمان با تمدید آتش‌بس در غزه، سه خمپاره به سمت اسرائیل شلیک شد. اسراییل می‌گوید یکی از این خمپاره‌ها سربازی را در نزدیکی مرز غزه کشت.
اسرائیل بمباران غزه را از سر گرفت
اسرائیل بمباران غزه را از سر گرفت
دولت اسرائیل  روز یکشنبه ۲۷ ژوییه به دلیل شلیک این خمپاره‌ها از سوی حماس، آتش‌بس یک‌جانبه را لغو کرد و بمباران غزه را از سر گرفت.
برخی منابع از کشته شدن ۳ فلسطینی پس از آغاز حملات اسراییل خبر داده اند. وزارت بهداشت فلسطین کشته شدن این ۳ نفر را تایید کرده است. دو نفر از این افراد در اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه و یک نفر دیگر در خان یونس در جنوب نوار غزه کشته شده‌اند. به این ترتیب شمار کشته‌شدگان  فلسطینی تا این لحظه به ۱۰۵۲ نفر رسیده است.
حملات اسراییل همه جانبه و از طریق هوا، زمین و دریا گزارش شده است.
اوفیر گندلمن، سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، در توییتر خود اعلام کرد که نخست وزیر و وزارت دفاع این کشور به ارتش دستور از سرگیری حملات را علیه حماس داده‌اند. او در توییتی دیگر نوشت که ارتش اسراییل تنها «تروریست‌ها» را هدف قرار می‌دهد و اگر غیر نظامیان به طور «غیر عمد» در این میان کشته شوند، مسئولیت آن بر عهده حماس است.
ساعاتی پس از مخالفت حماس با تمدید چهار ساعته ‌آتش‌بس در غزه، دولت اسرائیل از تصمیم خود در تمدید ۲۴ ساعته آتش‌بس خبر داده بود. سامی ابوزهری، عضو ارشد حماس اعلام کرده بود که این سازمان خواستار توقف کامل درگیری‌هاست و آتش‌بس محدود را نمی‌پذیرد.
خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس پیش‌تر گفته بود که تا رفع کامل محاصره غزه از سوی اسرائیل و مصر، هیچ طرح آتش‌بسی پذیرفته نمی‌شود.
آتش‌بس اعلام شده از سوی اسرائیل نیز مشروط به ادامه تخریب تونل‌های حماس بود.
آتش‌بس فرصتی نیز به مردم غزه داد که سری به خانه‌های ویرانه خود بزنند. در زیر آوارهای محله شجاعیه ۱۳۰ جسد پیدا شد.
دولت اسرائیل با تمدید ۴ ساعته و سپس ۲۴ ساعته آتش بس، به فراخوان نشست پاریس، واکنش نشان داده بود. وزیران خارجه آمریکا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، قطر و ترکیه از طرفین مناقشه خواسته‌ بودند که به دلایل انساندوستانه، آتش‌بس ۱۲ ساعته را تمدید کنند.
لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه گفته بود: «ما طرفین را به تمدید آتش‌بس انساندوستانه فرا می‌خوانیم و هم چنین خواهان آتش‌بس پایدار در اسرع وقت هستیم.»
رادیو زمانه