چهارشنبه، مرداد ۰۱، ۱۳۹۳

«تجاوز مستمر به حقوق اهل سنت ایران»

8:27:43 AM 1393/5/1


بیش از سه دهه است که مردمان این آب و خاک از تیغ ستم نظام ولایت در رنج و عذابند. اقوام، ملیتها، و معتقدان ادیان دیگر زیر ناعادلانه ترین فشارها و اجحافات قرار دارند. اهل سنت از آن جمله اند. مسلمانانی که قرنها و قرنها با برادران شیعه ی خود همزیستی کرده اند، اما گرگ ولایت این همزیستی را برنتابیده و هر روز گروهی از باورمندان اهل سنت را به مسلخ می برد.

در 4آبان ۱۳۹۲، 16تن از هموطنان اهل سنت توسط دادستان عمومی رژیم آخوندی در زاهدان اعدام شدند.

در 6اردیبهشت 1393، 3 هموطن بلوچ اهل سنت در ملأعام اعدام شدند.

حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، چهار هموطن اهل سنت هستند که هم اکنون در زیر اجرای حکم اعدام به سر می برند.

و در آخرین نمونه در 23تیر93 دژخیمان گارد ﺯﻧﺪﺍﻥ گوهردشت کرج ﺑﻪ ﺳﺎﻟﻦ زندانیان سیاسی اهل سنت یورش بردند و زندانیان را مورد آزار و شکنجه قرار دادند.

در 22اسفند1392گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران گفت: دست کم ۳۰۷ نفر از اقلیتهای مذهبی و دینی در زندان به سر می بردند که در میان آنها ۹۰ سنی وجود دارد.

قانون اساسی دجالان
خمینی جلاد در آغاز سرقت رهبری انقلاب ایران برای این که مطالبات حقه مردمان دگراندیش این سرزمین را فروبخواباند قوانینی در قانون اساسیش آورد که هیچ گاه رنگ واقعیت را، حتی برای لحظاتی به خود نگرفته اند. و تنها دجالیت آخوندی را در مورد حق مردم ایران نشان می دهد. چند نمونه از این دجالگری آخوندی در زیر اشاره می شود:
اصل 12: پیروان مذاهب دیگر اسلامی... . دارای احترام کامل می باشند و پیروان این مذاهب در انجام مراسم مذهبی طبق فقه خودشان آزادند.

اصل 15: در هر منطقه یی که پیروان هر یک از این مذاهب اکثریت داشته باشند... مقررات محلی بر طبق آن مذهب خواهد بود.

اصل 23: تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ کس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد.

اصل ۳۸: اعمال هر گونه شکنجه برای گرفتن اقرار و کسب اطلاعات ممنوع است.

اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه:
اما، اما... واقعیت چیست؟
در ایران تحت حاکمیت آخوندها اعتقاد داشتن به هر چیز غیر از ولایت فقیه ممنوع است. حتی یک حزب سیاسی نمی تواند اعتقادی غیر از ولایت فقیه داشته باشد.

روز 22تیرماه 93رژیم آخوندی یک سال پس از روی کارآمدن آخوند حسن روحانی، گام جدیدی در تشدید سرکوب و اختناق برداشت و با مصوبه جدید مجلس ارتجاع، در مورد نحوه تشکیل و فعالیت احزاب و گروه های سیاسی به این اختناق همه جانبه لباس قانون پوشاند.

طبق بند الف ماده 4 طرح قانونی جدید مجلس ارتجاع، هیأت مؤسس و اعضای حزب باید «اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه» داشته باشند. این مصوبه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی قبل از دریافت مجوز را ممنوع و اختیارات زیادی به حکومت برای لغو مجوز احزاب می دهد

توهین و تبعیض نهادینه علیه اهل سنت:
از ابتدای روی کار آمدن رژیم آخوندی در ایران تبعیض و فشار و تحقیر نهادینه، و همچنین خودسرانه علیه این اقلیت سنی هموطنان اهل سنت آغاز شده است. در انجام این کار رسانه های رژیم از رادیو و تلویزیون تا روزنامه و نشریات حکومتی و آخوندها در مساجد و تکیه ها، همه و همه نقش تبلیغی مهمی علیه سنی مذهبان ایران ایفا می کنند و درصدد مخدوش کردن چهره اهل سنت در ایران هستند.

در ظلم و ستمی که رژیم آخوندی در این 3 دهه بر حق این هموطنان اهل سنت کرده به خوبی می شود به بعد دیگری از ماهیت ضدبشری رژیم ولایت فقیه پی برد. رژیمی که نه تنها وجود ادیان غیر از اسلا م را برنمی تابد بلکه حتی عقاید و گرایشات اسلامی مثل اهل تسنن را هم تحمل نمی کند و همه را عامل خطری علیه خودش می داند. هم اکنون برای دهها هموطن اهل سنت حکم اعدام صادر شده که اکثر آنها به جرم آخوند ساخته ی مفسد فی الارض و محاربه محکوم به اعدامند. هر روز خبر از حمله و هجوم گاردهای ضدشورش یا مزدوران لباس شخصی و اطلاعاتی به گروههایی از اهل سنت در کردستان، در خوزستان و در بلوچستان و هرمزگان می رسد. برخی از روحانیان اهل سنت در زندان هستند، رژیم حتی اجازهٴ ساختن یک مسجد را برای هزاران هموطن معتقد به سنت در تهران نداد.

در 22خرداد 93 سازمان دیدبان حقوق بشر، عفو بین الملل و چندین نهاد دیگر حقوق بشری با امضای بیانیه یی از رژیم آخوندی خواستند اجرای حکم اعدام ۳۳ نفر از زندانیان اهل سنت را متوقف کند. بنابراین بیانیه، جرم اکثر این افراد تبلیغ علیه نظام، افساد فی الارض و محاربه اعلام شده است.

در این بیانیه که روز پنجشنبه (۱۲ ژوئن - ۲۲ خرداد) انتشار یافته، آمده است که اکثر این افراد در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ در کردستان ایران بازداشت شده اند و پیش از محاکمه ماه ها در زندانهای انفرادی و بدون دسترسی به وکیل مدافع نگهداری شده و احتمالاً یا شکنجه شده و یا در شرایط بدی قرار داده شده اند.

اهل سنت در ایران حتی از حداقلهای حقوق شهروندی هم برخوردار نیستند با وجود تصریح قانون اساسی رژیم آخوندی در اصول ۱۲ و ۱۵ بر لزوم برخورداری مذاهب اهل سنت و اقوام ایرانی از حق آزادی تعلیم و تربیت و مراسم دینی و همچنین لزوم آموزش زبان مادری در مدارس دولتی در مناطق قومی، این اصول همواره و در تمامی دولتهای بعد از انقلاب نادیده گرفته شده و فرزندان اهل سنت از آموزش احکام دینی و همچنین آموزش فرهنگ و زبان مادری خود محروم هستند.

دغدغه های ولایت فقیه در مدارس اهل سنت!؟
بعد از قیام سال ۱۳۸۸ رژیم آخوندی طرحی را به نام ”ساماندهی مدارس دینی اهل سنت“ به تصویب رساند. هدف از اجرای این طرح این بود که کلیه مدارس دینی زیر نظر مستقیم و با برنامه ریزی افرادی پیش برود که دفتر خامنه ای تعیین می کند. جالب این که در اساسنامه ی این طرح نیز قید شده بود که هدف آن رسیدگی به دغدغه ی نمایندگان ولی فقیه در مناطق اهل سنت است و نه دلسوزی برای سامان دادن به مدارس دینی این اقلیت. هموطنان.

پس از تصویب این طرح علمای بلوچستان و کردستان آن را نپذیرفته و در مقابلش ایستادگی کردند که همین موضوع سبب سرکوب های بعدی در این مناطق شد.

در کنار اجرای این طرح برای کنترل هرچه بیشتر جامعه سنی مذهب طرح بسیج عشایری دقیقاً از دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد آغاز شد و سپاه پاسداران با عملی شدن این طرح، دو منطقه بلوچستان و کردستان را به طور کامل در دست گرفت.

این مسأله تا جایی پیش رفت که منطقه بلوچستان در حال حاضر به خاطر کثرت پایگاه بسیج و زیاد شدن آمار نیرو های سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و جدیداً هم ارتش بیشتر به منطقه جنگی شباهت پیدا کرده است.

یکی از موارد سرکوبگریهای رژیم ولایت فقیه علیه هموطنان اهل سنت، در کشتار کولبران محروم مرزهای غربی کشور است. کولبران، مردمان محرومی که در سرزمینی که کار پیدا نمی شود و فقر و کمبود و گرانی بیداد می کند، با رنج و زحمت زیاد به خرید و فروش نیازهای ضروری مردم منطقه، زندگی خود را تأمین می کنند.

فهرستی از انواع سرکوبگریها و فشارها در مورد اهل سنت:
بگذارید به طور فشرده، سرکوبگریها و فشارها در مورد اهل سنت در رژیم ولایت فقیه را فهرست کنیم، تا مشخص شود که چه حقی از این هموطنان ما باقی مانده که توسط حکومت ولایت فقیه نقض نشده است:
- در این سالها به عقاید اهل سنت در رسانه ها و مکانهای مختلف توهین می کنند.

ـ شمار زیادی از علمای تسنن را به شیوه های مختلف به قتل رسانیده اند. آخرین آنها عبدالله براهویی است که در سال 91 ترور شده است.

- شمار زیادی از علما را در این سالها به بهانه های مختلف دستگیر کرده و تحت شکنجه های طاقت فرسا قرار داده ، و به آنها حکم های سنگین داده اند.

ـ شماری از مساجد اهل تسنن را در این سالها خراب کرده اند. مسجد سیف مشهد را تخریب و آن را به پارک تبدیل کردند. مسجد لوتک کریم آباد زابل را تخریب کرده و علاوه بر آن تعدادی از مولوی ها و حافظان مسجد را دستگیر و روانه زندان کردند.

ـ برای اهل سنت از آزادی بیان خبری نیست. بسیاری از آنها از خروج از کشور ممنوع اند و رژیم حتی برای حج خانهٴ خدا هم نگذاشته آنها از کشور خارج شوند.

ـ پیروان اهل سنت در تهران بیش از یک میلیون جمعیت دارند اما اجازه ساخت مسجد به آنها داده نمی شود. آنها مجبورند نماز جماعت، نماز جمعه و نماز عید را در خانه های اجاره ای برگزار کنند.

ـ افرادی که از خارج از کشور یا از شهرهای مختلف ایران برای دروس مذهبی به بلوچستان به خصوص به زاهدان می آیند بازداشت می شوند.

ـ صدها نفر از جوانان اهل سنت در زندانهای گوهردشت کرج، قزل حصار، زاهدان و… در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می برند.

اما را ه حل چیست؟
چگونه حقوق پای مال شده هموطنان اهل سنت احقاق می شود؟

راه حل در برپایی ایرانی دموکراتیک است که با تلاش و مبارزه همهٴ آحاد ملت ایران در همبستگی با مقاومت ایران از چنگال ولایت فقیه آزاد شود.

در بخشی از منشور 10 ماده ای رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران مریم رجوی که در راستای احقاق حقوق همهٴ هموطنان ستم دیده ایران زمین است این چنین آمده:
از نظر ما آراء مردم تنها ملاک سنجش می باشد و بر همین اساس خواهان یک حکومت جمهوری مبتنی بر آراء مردم هستیم.

ما خواهان یک نظام کثرت گرا، آزادی احزاب و اجتماعات هستیم. در ایران فردا ما به کلیه آزادیهای فردی احترام می گذاریم. عقیده و بیان و مطبوعات کاملاً آزاد و هر گونه سانسور و تفتیش عقاید ممنوع است.

ما در ایران آزاد شده فردا، از لغو حکم اعدام دفاع می کنیم و نسبت به آن متعهدیم.

مقاومت ایران به جدایی دین و دولت متعهد است، هر گونه تبعیض در مورد پیروان کلیه ادیان و مذاهب ممنوع خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر