شنبه، تیر ۲۸، ۱۳۹۳

ایران: فراخوان برای نجات ۵ زندانی سیاسی اعتصابی



7:43:19 PM 1393/4/27
چهار زندانی سیاسی اهل سنت در قزلحصار کرج
چهار زندانی سیاسی اهل سنت در قزلحصار کرج


مقاومت ایران برای نجات جان پنج زندانی سیاسی در زندانهای قزل حصار و گوهردشت کرج فراخوان می دهد و از عموم مراجع بین المللی و ارگانهای حقوق بشری خواستار یک اقدام فوری برای رسیدگی به خواست این زندانیان و توقف فشارهای ضدانسانی علیه آنها و لغو حکم اعدام چهار تن از آنان است.

چهار زندانی اهل سنت کرد به نامهای حامد احمدی، کمال ملایی، و جمشید و جهانگیر دهقانی (دو برادر) بر اثر 35روز اعتصاب غذا حالشان بسیار وخیم است. آنها که صرفاً به خاطر اعتقادات مذهبی شان توسط قضاییه آخوندی به «تبلیغ علیه نظام، افساد فی الارض و محاربه» متهم و به اعدام محکوم شده اند، پس از آن که توسط دژخیمان رژیم آخوندی برای اجرای حکم اعدام از زندان گوهردشت به قزلحصار منتقل شدند، دست به اعتصاب غذا زدند. این چهار زندانی چهار ماه ونیم قبل از این اعتصاب غذا به مدت 75روز در اعتراض به صدور حکم اعدامشان دست به اعتصاب غذا زده بودند.

چهار زندانی اعتصابی بین 10تا 15کیلو کاهش وزن دارند و فشار خون آنها به 6تا 8کاهش یافته است. هر یک از آنها تابه حال چندین مرتبه بیهوش شده و مدت بیهوشی آنان نیز افزایش یافته است. درد در ناحیه کمر و کلیه ها و تاری دید و خونریزی شدید معده افزون بر شکنجه های روحی است که بر این زندانیان اعمال می شود. آنها در دخمه های تنگ و تاریک بدون کمترین امکانات با لباس زندانیان در آستانه اعدام نگهداری می شوند و مورد اهانت قرار می گیرند. دژخیمان به این زندانیان که روزه نیز هستند، در گرمای تابستان حتی زمان افطار از دادن آب خنک به این زندانیان خودداری می کنند.

آنها برای توجیه این رفتار ضدانسانی شان به این چهار زندانی می گویند ما هیچ مسئولیتی در قبال شما نداریم، چرا که شما را موقتاً و برای اجرای حکم اعدام به این جا منتقل کرده اند

دژخیمان رژیم از جمله خدابخشی، قاضی ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ ﺯﻧﺪﺍﻥ ، سهراب سلیمانی، رئیس کل زندانهای تهران و علی حسینی رئیس زندان قزل حصار به پیگیریهای خانواده های دردمند این زندانیان پاسخی نمی دهند و آنها را با دادن جوابهای دروغ و ضد و نقیض سر می دوانند.

حال زندانی سیاسی رضا شهابی عضو سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز بر اثر 48روز اعتصاب غذا به وخامت گراییده است. وی طی روزهای گذشته در حالی که به خاطر وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده بود، با دست بند به تخت بسته شده بود، رضا شهابی در اعتراض به تبعید از بند 350 اوین به زندان گوهردشت از روز 11خرداد دست به اعتصاب غذا زده است. عوامل اطلاعات آخوندی مانع ملاقات خانواده این زندانی سیاسی با وی هستند.

این فعال کارگری بر اثر شکنجه در ناحیه کمر و گردن آسیب جدی دیده است اما شکنجه گران به رغم توصیه پزشکان از عمل جراحی وی جلوگیری می کنند.

در همین حال، زندانی سیاسی آقای محمد امین آگوشی، معلم بازنشسته، که از روز 17تیر در اعتراض به تبعید خود به زندان مرکزی زاهدان دست به اعتصاب غذا زده، از هفته گذشته به سلولهای انفرادی بند قرنطینه که شکنجه گاهی بیش نیست، منتقل شده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
27تیر 1393 (18ژوییه 2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر