پنجشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۹۳

یادبود احمد شاملو در امامزاده طاهر


• عصر روز جمعه به دعوت کانون نویسندگان ایران، مراسم یادبودی درامامزاده طاهر، به مناسبت چهاردهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو شاعر بزرگ آزادی با حضور دوستدارانش برگزار شد ...


اخبار روز
پنج‌شنبه  ۲ مرداد ۱٣۹٣ -  ۲۴ ژوئيه ۲۰۱۴


اخبار روز: عصر امروز به دعوت کانون نویسندگان ایران، مراسم یادبودی درامامزاده طاهر، به مناسبت چهاردهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو شاعر بزرگ آزادی و سراینده اشعاری با مضامین انسانی و عدالت اجتماعی، با حضور دوستدارانش برگزار شد.

در این مراسم پیام کانون نویسندگان ایران قرائت شد و سپس دکتر ناصر زرافشان و دکتر فریبرز رئیس دانا مطالبی در باره جایگاه مضامین شعر "بامداد" که شعر زندگی، شعر آینده و سرنوشت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انسان است، را برای حاضرین بیان کردند. تاکید شد که احمد شاملو جدا از آنکه شاعری توانا و متفکر بود ، همچنین هنرمند و روشنفکری متعهد به معنای اصیل بود و لحظه ای از ستیز با دشمنان آزادی غافل نبود و هماره ستیز بی‌امان با آزادی‌کُشی،‌ اختناق و سرکوب جوهره‌ی کلامش بود.

علی اشرف درویشیان نویسنده بزرگ و نامدار ایران علیرغم بیماری و مشکلات جسمانی بر روی چرخ ویلچر در مراسم حضور داشت تا درس و پیامی باشد بر عافیت طلبان و مدعیانی که نام شهرت خود را هزینه مراسم و همایش های حکومتی میکنند.

در انتهای مراسم جوانان و دوستداران احمد شاملو به ترتیب شروع به خواندن اشعار وی کردند و پژواک کلام و مضامین سروده های "بامداد" بر مزارش طنین انداز شد.

ناگفته نماند که طبق روال همیشگی این گونه مراسم، حضور پررنگ نیروهای امنیتی و لباس شخصی مشهود بود. آن ها مرتب مشغول عکسبرداری و فیلمبرداری از جمعیت شرکت کننده در مراسم بودند. همچنین پی درپی به برگزار کنندگان تذکر و اخطار میدادند هرچه سریعتر ختم مراسم بزرگداشت را اعلام نمایند و جمعیت را متفرق کنند.





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر