پنجشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۹۳

بازگرداندن چهار تاجر عراقی از ورودی لیبرتی بعد از ساعتها معطلی

8:55:21 PM 1393/5/2
اموال ساکنان در اشرف
اموال ساکنان در اشرف


در ماههای گذشته 75 تاجر که برای خرید اموال اشرف به لیبرتی رفته بودند بازگردانده شدند

روز چهارشنبه اول مرداد 1393 چهار تاجر عراقی برای گفتگو درباره خرید اموال ساکنان در اشرف، به کمپ لیبرتی مراجعه کردند. اما مأموران نخست وزیری عراق به سرپرستی احمد خضیر، پس از این که تاجران را چند ساعت در هوای گرم و ماه رمضان در پست ورودی لیبرتی معطل کردند، به آنها اجازه ورود نداده و آنها را برگرداندند. این در حالی است که مشخصات این تاجران از قبل به مأموران عراقی و یونامی اطلاع داده شده بود. به این ترتیب تا کنون دست کم 75 تاجر عراقی که در ماههای اخیر برای خرید اموال اشرف به لیبرتی رفته بودند، برگردانده شدند.

طرح مشترک سازمان ملل و سفارت آمریکا در عراق در روز 14شهریور92 (5سپتامبر2013) که به تأیید حکومت عراق رسیده بود، تصریح می کند: «دولت عراق به ساکنان اجازه فروش اموالشان در هر زمانی را خواهد داد» و «کلیه اموال اشرف را حفاظت و ضمانت خواهد کرد».

جلوگیری از ورود تجار عراقی به لیبرتی برای خرید اموال اشرف، آن روی سکه سرقت سیستماتیک و کلان این اموال توسط کمیته سرکوب اشرف در نخست وزیری، دستگاه امنیت ملی مالکی و هادی العامری سرکرده سپاه 9 بدر است.

طبق اطلاعیه های 27ژوئن، اول و 16ژوییه دبیرخانه شورا، به دستور هادی عامری 400 جیپ لندکروز از اشرف به سرقت برده شده تا برای راه اند ازی مجدد لشگرهای بدر به کار گرفته شوند. قفل انبارهای بزرگ اشرف را شکسته تا وسایل آن را سرقت کنند و افراد فنی وزارت راه وترابری به اشرف رفته اند تا بقیه خودروهاى اشرف را راه اندازی کرده و به بغداد منتقل کنند. همزمان سایر اموال از جمله تانکرهای آب و کولرهای گازی به طور گسترده به سرقت برده می شوند.

مقاومت ایران با توجه به تعهدات مکرر و مکتوب آمریکا و ملل متحد در مورد امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی و حفاظت از اموال آنها خواستار جلوگیری از ادامه سرقت اموال ساکنان در اشرف و بازگرداندن اموال مسروقه و همچنین اجازه دادن به تاجران عراقی برای ورود به لیبرتی و عقد قرار داد برای خرید اموال اشرف است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
2مرداد 93 (24 ژوییه 2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر