یکشنبه، دی ۰۷، ۱۳۹۳



سرتيپ پاسدار حميد تقوي از فرماندهان ارشد سپاه قدس كه سه دهه متوالي در عراق عمليات تروريستي را هدايت و فرماندهي ميكرد، در روز شنبه در سامرا كشته شد.
پاسدار حميد تقوي از ابتداي روي كار آمدن خميني در ايران، عضو سپاه پاسداران شد. و در دوران جنگ ضد ميهني از فرماندهان جبهه اين جنگ بود.
در سال 1365 بدنبال شكست هائي كه سپاه در جنگ ضد ميهني داشت تصميم گرفته شد كه  فعاليت هاي تروريستي را هم در عراق فعال كنند و در همين رابطه قرارگاه رمضان با عمليات تروريستي در عراق با 4 پايگاه در نقاط مرز ايران و عراق را تشكيل دادند كه  پاسدار حميد تقوي از همان ابتداي تأسيس از  فرماندهان اين قرارگاه تروريستي بود.
بعداز پايان جنگ ضد ميهني در سال 1369 از قرارگاه تروريستي بلال كه تا آن زمان فعاليت تروريستي در كشورهاي مختلف ميكرد و قرارگاه انصار كه عمليات تروريستي در مرزهاي شرقي از طريق كشورهاي پاكستان و افغانستان را دنيال ميكرد و قرارگاه رمضان را تحت فرماندهي سرتيپ پاسدار احمد وحيدي كه تا آنزمان معاونت اطلاعات نظامي سپاه بود، نيروي قدس را تشكيل دادند. از همان ابتداي تشكيل نيروي قدس پاسدار حميد تقوي در موضع يكي از فرماندهان عمليات تروريستي سپاه قدس قرار گرفت.
پاسدار حميد تقوي بعداز تشكيل سپاه قدس از فرماندهان اطلاعات و عمليات نيروي قدس در پيشبرد خطوط تروريستي سپاه قدس در عراق شد و از ابتداي دهه 1370 عمليات تروريستي در عراق را شروع كرد كه يكي از اهداف عمده آن عليه مجاهدين بود.
قرارگاه تروريستي فجر اهواز ماموريت مشخص اعزام و  هدايت تيمهاي تروريستي در عراق را بر عهده داشت و بسياري از عملياتهاي انجام شده تروريستي در عراق بويژه روي  مجاهدين در عراق را قرارگاه تروريستي فجر به فرماندهي پاسدار حميد تقوي انجام صورت گرفته است
قرارگاه تروريستي فجر در بدو تأسيس فرمانده اش سرتيپ پاسدار احمد فروزنده بود و فرمانده اطلاعاتي قرارگاه در آن زمان حميد تقوي بود. از نيمه دوم سال 1378 پاسدار حميد تقوي فرمانده قرارگاه تروريستي فجر شد.
پاسدار حميد تقوي تا قبل از سقوط دولت عراق سپاه 9 بدر (يكي از نيروهاي سپاه قدس كه از تروريست هاي عراقي شكل بود) را براي عمليات تروريستي در عراق فرماندهي و پشتيباني ميكرد و تمامي نيازهاي لجستيگي آنها توسط قرارگاه تروريستي فجر تأمين مي نمود.
در جريان جنگ ائتلاف با دولت سابق عراق در سال 2003 كه رژيم ملايان از طريق سپاه قدس بدنبال استفاده از موقعيت و حاكم كردن عوامل خود در عراق بود، از ماهها قبل از شروع جنگ، سپاه قدس براي دخالت در عراق سازماندهي جديدي كرد اين سازماندهي علاوه بر ستاد مركزي در مرز ايران و عراق چند قرارگاه فرماندهي سازماندهي كرد كه كه يكي از اين محورها فرماندهي و كنترل فعاليتهاي قرارگاه رمضان در  مناطق عماره و كوت و بخشي از استان بغداد بود كه به فرماندهي سرتيپ پاسدار حميد تقوي قرار گرفت.  
فرماندهي طرحهاي عملياتي در داخل عراق، در دوران سقوط دولت سابق عراق و بعداز آّن قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه ، با سرتيپ پاسدار ايرج مسجدي فرمانده قرارگاه رمضان، سرتيپ پاسدار احمد فروزنده جانشين قرارگاه رمضان ,  سرتيپ پاسدار حميد تقوي فرمانده عمليات قرارگاه مركزي رمضان ، سرتيپ پاسدار عبيداوي تهيه و به اجرا ميگذاشت
با مشخص شدن سقوط بغداد , همه مسئولين قرارگاه رمضان و مسئولين اطلاعات و نفرات سپاه يكم قرارگاه رمضان از جمله حميد تقوي فرمانده عمليات قرارگاه رمضان طي روزهاي 19 و 20 فروردين 1382 وارد عراق شدند.
از آن زمان تاكنون پاسدار حميد تقوي بعنوان يكي از فرماندهان اصلي اطلاعات و عمليات تروريستي در عراق عليه نيروي ائتلاف، كوچ دادن سني ها و عليه مجاهدين در عراق فعال بوده است.
در اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت در 25 بهمن 91 در رابطه با حمله موشكي به ليبرتي كه دخالت هاي سپاه قدس را تشريح ميكند آمده است: سرلشگر پاسدار قاسم سليماني با سرتيپ پاسدار احمد فروزنده, سرتيپ پاسدار شهلايي و سرتيپ پاسدار حميد تقوي دخالت در عراق و كليه ترورهاي در اين كشور را (در 10 سال گذشته) فرماندهي ميكند.
بدنبال سقوط شهر موصل در 20 خرداد 93 كه قاسم سليماني ستاد فرماندهي در منطقه سبز بغداد براي دخالت در عراق تشكيل داد و فرماندهان ستادي و عملياتي خودش را به عراق آورد، يكي از آنها سرتيپ پاسدار حميد تقوي بود 
استفاده از خبر با ذكر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر