سه‌شنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۳

مهرداد امین‌‌وزیری فعال کارگری بازداشت شد

مهرداد امین‌وزیری فعال کارگری دوشنبه 8 دی ماه  1393 سال جاری، ساعت 8 صبح در محل کار خود توسط ماموران لباس شخصی اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهرداد امین‌وزیری فعال کارگری سنندج دوشنبه 8 دی ماه، توسط ماموران لباس شخصی اداره اطلاعات سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
این در صورتی است که این فعال کارگری در روز شنبه 22 آذرماه، بصورت تلفنی به اطلاعات احضار شده بود و پس از 2 ساعت بازجویی و برخورد تند ماموران امنیتی این اداره، آزاد شد.
یک منبع موثق در این رابطه به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: «مهرداد را به اتهام فعالیت حزبی و همچنین شرکت در تجمعات غیرقانونی برای دفاع از کوبانی، که بیشتر بازجویی‌ها در این رابطه بود، احضار کردند.»
این منبع همچنین افزود: «ماموران امنیتی در پایان بازجویی از مهرداد امین‌وزیری خواسته بودند تعهد بدهد که دیگر در هیچ تجمع غیرقانونی شرکت نکند. مهرداد از دادن تعهد امتناع کرده و گفته بود که در هیچ تجمع غیرقانونی شرکت نکرده است.»
مهرداد امین‌وزیری در سال 1390، به مدت 32 روز در بازداشت اداره اطلاعات بوده و با قرار وثیقه 15 میلیون تومانی آزاد شده بود، که در دادگاه سی‌ام مهرماه سال 1390، در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج، به پنج سال حبس که به مدت 5 سال تعلیق است، محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر