نیوزلند و پس از ان استرالیا، آغاز سال ۲۰۱۵ می‌لای را در فضایی پر سر و صدا و در میانه آتش بازی و موسیقی، جشن گرفتند.

کشورهای دیگر جهان هم در انتظار بدرقه آخرین لحظات سال ۲۰۱۴ و استقبال از نخستین ساعات سال جدید هستند؛ رویدادی که با جشن‌های پر زرق و برق خواهد بود.

سیدنی استرالیا با جشن‌هایی بزرگ، آغاز سال ۲۰۱۵ را جشن گرفت؛ جشن‌هایی که به نوعی مقابله با حملات تروریستی که اخیرا در این شهر روی داد و گروگان گیری خونین که هنوز گریبان مردم شهر را گرفته، تعبیر شد.

خلیج سیدنی از حدود ساعت ۲۱ به وقت محلی، شاهد آغاز آتش بازی‌ها بود. حدود ۶. ۱ میلیون نفر در این جشن‌های بزرگ‌ترین شهر استرالیا شرکت کردند.

کلوور مور شهردار سیدنی پیش از این گفته بود: «ما مطمئن هستیم که جشن‌های امسال، در امنیت برگزار خواهد شد.»

در آسیا، جشن‌های آغاز سال نو در هنگ کنگ، با نمایش نور آغاز می‌شود. چراغ‌ها در آسمان خراش‌های این مستعمره سابق بریتانیا، به مدت هشت دقیقه روشن خواهد شد.

در تایوان، آسمان خراش «تایپی ۱۰۱» مرکز جشن‌ها و نمایش‌های موسیقی خواهد بود. نیمه شب در برابر دیدگاه هزاران نفر، مراسم آتش بازی برگزار خواهد شد.

اما در پکن، نامزدی شهر برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲، محور جشن‌ها در مجموعه المپیک شهر خواهد بود. در این جشن‌ها، شمار زیای از ورزشکاران حضور خواهند داشت.

انتظار می‌رود که حدود ۳ میلیون نفر در عرض سه روز، از معبد می‌جی جینگو در توکیوی ژاپن بازدید کنند.

به نظر نمی‌رسد مالزی نصیبی از جشن‌های سال نو داشته باشد چرا که هنوز کشور تحت تاثیر سرنگونی هواپیمای مسافربری شرکت مالزیایی «ایر آسیا» در اندونزی است؛ سانحه‌ای که جان ۱۶۲ سرنشین هواپیما را گرفت به دلیل این سانحه و همچنین سیل‌هایی که به کشته شدن شماری از شهروندان انجامید، جشن‌های سال نوی میلادی در مالزی لغو شد.

در افغانستان، سال جدید شاهد آغاز مرحله‌ای جدید در این کشور خواهد بود. با وجود ادامه شورش طالبان ۱۳ سال پس از دخالت نظامی خارجی در افغانستان، نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ماموریت خود در این کشور پایان می‌دهد. گروهی برای آموزش و پشتیبانی از نیروهای افغانستان، جایگزین نیروهای خارجی موجود خواهند شد

در اروپا، دیوید هاسلوو ستاره آمریکایی، در جشن موسیقی که در فضای باز در جوار درواز براندبورگ برلین برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد؛ مکانی نمادین که دسامبر ۱۹۸۹ جشن‌هایش را در جوار دیواری که در حال ریزش بود، برگزار کرد.

اما در پاریس، منطقه شانزه لیزه، شاهد نمایش‌های نمادین خواهد بود که نحوه زندگی پاریسی‌ها را منعکس می‌کند و به موضوعات محیط زیست می‌پردازد. پایتخت فرانسه در پایان سال ۲۰۱۵ میزبان کنفرانسی درباره آب و هوا خواهد بود.

انتظار می‌رود که میلیون‌ها نفر در پویرتا دیل سول در مادرید برای احیای جشن‌های سنتی گردهم آید. در حالی که نمایش بزرگ آتش بازی در بارسلون برگزار خواهد شد.

در بریتانیا هم جشن‌های بزرگی در سواحل رود تایمز برگزار خواهد شد. به دلیل حضور بیش از حد انتظار جمعیت در سال گذشته، جشن‌های امسال همراه با تدابیر شدید امنیتی خواهد بود.

انتقال به سال ۲۰۱۵ در لیتوانی با انتقال کشور به استفاده از یورو، پول نقد مشترک اروپا خواهد بود.

اما لاتیویا، سال نوی خود را همزمان با بر عهده گرفتن ریاست اتحادیه اروپا همراه خواهد بود، مساله‌ای که این کشور را در خطر مقدم مذاکرات با اروپا بر سر بحران اوکراین قرار می‌دهد.

بیش از ۲میلیون نفر در ساحل کوباکانا در ریو دی ژانروی برزیل حضور خواهند یافت تا همزمان با جشن‌های سالگرد ۴۵۰ سالگی تاسیس شهر، در آتش بازی‌های بزرگی که برگزار می‌شود شرکت کنند.

در نیویورک، یک میلیون نفر در میدان تایمز سکویر حضور خواهند داشت تا در مراسم سنتی پایین آوردن توپ رنگین کریستال شرکت کنند. تیلور سویفت خواننده پاپ، در این جشن‌ها شرکت خواهد کرد.

اما در جهان عرب، امارات متحده عربی، خود را برای ارائه تجربه‌ای بی‌سابقه برای حاضران در جشن‌های سال نوی میلادی آماده می‌کند؛ به ویژه شهر دبی که هر ساله گردشگرانش را با ابتکارات جدید در جشن‌ها و آتش بازی‌ها شگفت زده می‌کند؛ جشن‌هایی که از برج خلیفه آغاز می‌شود و تا جزیره النخله ادامه می‌یابد.

جزیره ماریه در ابوظبی نیز میزبان جشن‌های آغاز سال نوی میلادی خواهد بود؛ جشن‌هایی که شامل نمایش‌های موسیقی در فضای باز، شعبده بازی و نمایش‌های آکروباتیک خواهد بود.

اما هتل‌های قاهره، اسکندریه و شرم الشیخ در مصر، خود را برای ارائه برنامه‌های متنوع آماده می‌کنند؛ به علاوه قایل قهای نیل که برنامه‌هایی برای جشن گرفتن سال نوی میلادی با حضور مشهور‌ترین ستاره‌های خوانندگی آماده می‌کنند.