سه‌شنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۳

آتنا دائمی همچنان در سلول انفرادی بسر می‌برد

 
 
آتنا دائمی فعال مدنی و حقوق کودک پس از گذشت دوماه و باوجود پایان مراحل بازجویی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وی که صبح روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه در منزل خود بازداشت شد سپس به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل شد.
آتنا دائمی از جمله فعالان مدنی و فعالان حقوق کودکان کار در تهران بود که در گروه حمایت از کودکان کوبانی، شنگال و غزه حضور فعالی داشت. وی همچنین در کمپین حمایت از کوبانی و تجمع اعتراضی در مقابل سفارت ترکیه در تهران نیز شرکت داشته بود.
آتنا دائمی،۲۶ ساله، دارای مدرک دیپلم و شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، در روز ۲۹ مهرماه از سوی ماموران سپاه پاسداران بازداشت شد و تاکنون در بند ۲-الف سپاه پاسداران در زندان اوین به سر می برد. به گفتۀ مادر این زندانی، در حال حاضر پرونده او از دادسرای اوین به دادگاه انقلاب فرستاده شده اما هنوز تعیین شعبه نشده است. او با سه اتهام تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباطات با بیگانگان مواجه است.
بیش از٣٥ روز است بازجویی‌های آتنا دائمی به پایان رسیده، اما با این وجود سپاه هم‌چنان وی را در سلول انفرادی نگهداری می‌کند و از ارسال پرونده وی به دادگاه جلوگیری کرده است.
به گفته خانواده این فعال مدنی «آتنا ازنظرجسمی ناراحتی پوستی پیدا کرده و دارای ضعف شدید بینایی است. بارها خواسته‌ایم که از او آزمایش شود، اما تا حالا که ترتیب اثری نداده اند»
به گفته یک منبع دیگر و مطلع از این فعال مدنی ، مسئولین قوه قضائیه تاکنون قرارقانونی قضایی برای آزادی وی مشخص نکرده اند.

دوشنبه - ۸ دی - ۱۳۹۳ 29 - 12 - 2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر