مقام‌های اندونزی می‌گویند، قطعاتی شبیه «در هواپیما» و «سرسره خروج اضطراری» و قطعات دیگری در محل ناپدید شدن هواپیمای ایر باس ایر آسیا، پیدا شده است.
این مقامات همچنین گفتند که روز سه شنبه 30 دسامبر جسد 6 نفر از مسافران پرواز "ایرآسیا" مشاهده شده و 3 جسد از آب گرفته شده است.

آگوس دوی پوترانتو، یک مقام نیروی هوایی اندونزی، صبح سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ما ۱۰ قطعه بزرگ و مقدار زیادی قطعات کوچک سفید که نمی‌توانستیم از آن‌ها عکس بگیریم، پیدا کرده‌ایم».
به گفته آگوس پوترانتو، جایی که قطعات پیدا شده‌اند، در ۱۰ کیلومتری مکانی ا‌ست که هواپیما برای آخرین بار در صفحه رادار دیده شده است.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه هم که در هواپیمای تجسسی بود، می‌گوید در سطح دریا چیزهایی را شبیه قایق نجات و یا جلیقه نجات دیده است.
روز سه‌شنبه ایالات متحده در پی درخواست اندونزی برای کمک به جست‌وجوی هواپیمای ایر-آسیا که از بامداد یک‌شنبه ۲۸-۱-۲۰۱۴ ناپدید شده، یک ناوشکن به منطقه اعزام کرده است و نیز پهنه جست‌وجو افزایش پیدا کرده است.
ناوشکن یو‌اس‌اس سامپسون، قرار است در محلی که در حال حاضر عملیات جست‌وجو در آن متمرکز است، یعنی آب‌های جاوه اندونزی و اطراف آن باشد.
ناوگان هفتم دریایی ایالات متحده که مقر آن در سان دیگو ایالت کالیفرنیاست، در بیانیه‌ای در این مورد گفته است «از نزدیک با دولت اندونزی برای تشخیص مناطقی در سطح و هوا که بهترین کمک به تلاش‌ها برای جست‌وجو است» همکاری می‌کند.
یک روز پیش از این، رئیس مرکز ملی جست‌وجو و امداد اندونزی، در کنفرانس خبری روز دوشنبه گفته بود بر پایه ارزیابی‌ها «فرضیه این است که هواپیما در قعر دریاست».
وزارت خارجه آمریکا نیز تائید کرده که اندونزی رسما درخواست کمک کرده است.

جفری راتکی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، گفته است آن کشور در حال بررسی درخواست اندونزی‌ است تا ببیند چگونه می تواند به این کشور کمک کند.
ایرباس ۳۲۰ پرواز شماره QZ ۸۵۰۱ هواپیمایی ایر-آسیا  با ۱۶۲ سرنشین، از صبح روز یکشنبه در مسیر اندونزی به سنگاپور ناپدید شد. عملیات جست‌وجوی این هواپیما همچنان ادامه دارد.
هواپیما در محلی از صفحه رادار ناپدید شد که شرایط جوی بدی داشت، و خلبان نیز لحظاتی پیش از آن درخواست تغییر مسیر و نیز افزایش ارتفاع را کرده بود. با این همه دلیل ناپدید شدن هواپیما هنوز مشخص نیست و چنانچه سقوط کرده باشد، مدتی زمان خواهد برد تا دلایل آن روشن شود.
ایر-آسیا شرکتی مالزیایی ا‌ست که ۴۹ درصد سهام آن را کشور اندونزی در اختیار دارد. 
کشورهای استرالیا، سنگاپور و مالزی نیز هواپیما و کشتی‌هایی برای کمک در پیدا کردن هواپیمای گم شده به منطقه اعزام کرده‌اند.