یکشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۳

* فعالیت 12هزار استاد ایرانی در خارج از کشور * تجمع جمعي از دانشجويان پزشكي




فعالیت 12هزار استاد ایرانی در خارج از کشور

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل فعالیت های مرکز همکاری های بین الملل این وزارتخانه را تشریح کرد و نحوه همکاری ایرانیان خارج از کشور با داخل، راه اندازی کرسی های زبان فارسی در دنیا و چندین مصوبه برای پیشرفت علمی بین المللی کشور را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سالارآملی صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد پراستنادترین دانشمندان ایرانی خاطر نشان کرد: ایران دارای 24 دانشمند ایرانی پراستناد است که در این میان 10 نفر در داخل کشور، 12 نفر در آمریکا و یک نفر در کانادا و یک نفر در انگلستان به سر می برد.

وی در پاسخ به پرسش مهر درباره شناسایی استادان ایرانی خارج از کشور تاکید کرد: هم اکنون 12 هزار استاد ایرانی خارج از کشور که دارای بانک اطلاعاتی هستند شناسایی شدند.ند.

تجمع جمعي از دانشجويان پزشكي

 اعتماد: جمعي از دانشجويان پزشكي در اعتراض به مخالفت مجلس با اصلاح سهميه مناطق محروم آزمون ورودي دانشگاه‌ها در مقطع دستياري و تخصصي مقابل مجلس تجمع كردند. به گزارش خانه ملت دانشجويان با يادآوري اظهارات اخير حسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت معتقدند اصلاحيه سال 92 مجلس مبني بر اختصاص سهميه 30 درصد ورودي دانشگاه‌ها در مقطع دستياري و تخصصي به مناطق محروم تصميمي غيركارشناسي بوده است.
احتمال تعويق دوهفته‌يي سال تحصيلي دستياران

معاون آموزشي وزارت بهداشت در واكنش به تجمع داوطلبان آزمون دستياري در مقابل وزارت بهداشت به ايسنا گفت: در تلاش هستيم با اتخاذ تدابيري در عين حال كه قانون اجرا مي‌شود، داوطلبان سهميه آزاد نيز تحت فشار قرار نگيرند به همين منظور پيش?بيني شده تا حدود 160 نفر ظرفيت آزمون دستياري افزايش يابد.

اميرمحسن ضيايي ادامه داد: اعتراض و تجمع داوطلبان در مقابل وزارت بهداشت در مورد سهميه‌هاي 30 درصدي مناطق محروم است كه مصوبه مجلس شوراي اسلامي است. وزارت بهداشت تمام تلاش خود را انجام داد تا اين قانون قبل از اعلام نتايج اصلاح شود اما متاسفانه فوريت آن راي نياورد ولي ممكن است براي سال آينده اصلاحاتي انجام شود.
[تاريخ مطلب: پنجم مرداد ۱۳۹۳ برابر با بيست و هفتم ژوئيه ۲۰۱۴]پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر