یکشنبه، مرداد ۰۵، ۱۳۹۳

مادر جیسون رضاییان، خبرنگار دستگیر شده واشنگتن پست:‌ پسرم روزنامه نگار صادقی است



یک منبع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که در جریان دستگیری سه شنبه شب دو روزنامه نگار به نام های جیسون رضاییان و یگانه صالحی و یک عکاس و همراه او، نیروهای امنیتی خانه آنها را هم مورد جستجو قرار داده و وسائل شخصی از جمله لپ تاپ، کتاب و یادداشت های آنها را توقیف کرده اند.

به گفتۀ این منبع، جستجوی نیروهای امنیتی در خانه جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران و همسرش یگانه صالحی، خبرنگار روزنامه نشنال امارات به نحوی بوده است که بعد از آن خانه آنها «تبدیل به جهنم شده بود».

جیسون رضاییان، خبرنگار، پیش از پیوستن به واشنگتن پست به عنوان خبرنگار مقیم در تهران، بارها به صورت خبرنگار آزاد برای برخی از روزنامه ها و نشریات آمریکایی همچون سان فرانسیسکو کرانیکل و همچنین اسلیت به گزارشگری پرداخته بود.

مری رضاییان، مادر جیسون رضاییان به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:‌ «پسر بزرگم صبح از طریق رئیس جیسون در واشینگتن پست خبردار شده بود و او بود که به من خبر داد. در سالهای اولی که جیسون در ایران بود ما نگران بودیم، اما او بسیار مورد احترام بود و در گزارشگری خود هوشیار و بادقت بود.»

مادرجیسون رضاییان در مورد دلیل کار کردن فرزندش در ایران گفت: « از همان سالهای جوانی جیسون همیشه اینکه ایران به صورتی منفی در رسانه های آمریکا نشان داده می شود را مورد توجه قرار داده بود. برای همین روزنامه نگاری را انتخاب کرد تا بتواند برای ساختن پل هایی برای فهم مشترک و همچنین به اشتراک گذاشتن میراث فرهنگی ایران با غرب کمک کند. کار او جنجال آمیز نیست و روایت صادقانه است است از روابط مردم و روح ایران.»

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری تهران روز سوم مرداد ماه با تایید خبر بازداشت خبرنگار واشنگتن‌ پست اظهار داشت: «این موضوع در مرحله تحقیقات مقدماتی است و برای اطلاع‌رسانی درباره آن باید بررسی‌های فنی و بازجویی صورت گیرد.»
[تاريخ مطلب: پنجم مرداد ۱۳۹۳ برابر با بيست و هفتم ژوئيه ۲۰۱۴]پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر