شنبه، تیر ۲۸، ۱۳۹۳

مجمع پارلماني شوراي اروپا محكوميت نقض حقوق بشر در ايران

تاریخ ایجاد در 27 تیر 1393
 


مجمع پارلماني شوراي اروپا
استراسبورگ-15ژوئيه 2014

بيانيه مكتوب با امضاي 70تن از اعضاي مجمع پارلماني شوراي اروپا
محكوميت نقض حقوق بشر در ايران
فراخوان به تضمين امنيت ليبرتي

ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر رژيم ايران به ويژه  قتل‌عام 30هزار زنداني سياسي و قتل‌عام اول سپتامبر در اشرف
به شوراي امنيت ملل متحد و دادگاه  جنايي بين المللي درلاهه
 
ضرورت تضمين امنيت ساكنان ليبرتي با نيروهاي كلاه آبي سازمان ملل و آزادي 7 گروگان اشرفي


سايت شوراي اروپا، 15ژوييه، 2014 - بيانيه  مكتوب  شماره 571
رژيم ايران به موازات  سركوب در داخل، از طريق دولت عراق نيز 3000تن از پناهندگان ايراني را كه اكنون در كمپ ليبرتي  مستقر هستند، به ‌شدت سركوب كرده است. تا به امروز 116نفر كشته شده‌اند، هفت نفر شامل 6زن به گروگان گرفته شده‌اند، 18نفر در اثر محاصره دارويي جان باخته‌اند و 1300نفر در حملات توسط نيروهاي عراقي مجروح شده‌اند.
 نقض سيستماتيك حقوق‌بشر در ايران بلاوقفه  ادامه يافته است. بعد از انتخاب روحاني تاكنون 700نفر اعدام شده‌اند كه 200 اعدام  در سه ماهه اول سال  2014صورت گرفته است.  روشن است كه هيچ تغييري در دوران روحاني نبوده است.
  علاوه بر اين، رژيم ايران به جنگ‌طلبي خود و صدور تروريسم به سوريه، عراق و لبنان و به برنامه تسليحات اتمي مخفي خود ادامه داده است. ما امضا‌كنندگان اين بيانيه معتقديم كه:
1- پرونده حقوق‌بشر رژيم ايران به‌طور خاص قتل‌عام 30هزار زنداني سياسي در 1988 و قتل‌عام اول سپتامبر 2013 در اشرف بايد به شوراي امنيت سازمان ملل و به دادگاه بين المللي جنايي در لاهه ارجاع شود.
2- دولت عراق بايد 7گروگاني را كه از اشرف ربوده، آزاد كند و كلاه آبي هاي ملل متحد بايد امنيت ساكنان ليبرتي را تا زماني كه در عراق هستند به طور 24 ساعته در 7 روز هفته تضمين كند. ما خواهان انتقال بلادرنگ ساكنان ليبرتي به ايالات متحده و كشورهاي اتحاديه اروپا هستيم .
 سايت شوراي اتحاديه اروپا 25/4/93

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر