در یازدهمین روز آغاز حملات هوایی، دریایی و زمینی اسرائیل به غزه تعداد قربانیان فلسطینی از مرز 300 نفر گذشت.

به گزارش منابع پزشکی فلسطینی طی 24 ساعت گذشته حداقل 65 تن بر اثر حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه کشته، بیش از 2 هزار و 200 تن نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر اسرائیل از کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن 2 تن دیگر در شمال غزه خبر داده است.

اسرائیل می گوید در حملات زمینی روز گذشته 17 شبه نظامی از نیروهای حماس را کشته و 13 تن را نیز بازداشت کرده است.

ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که در نظر دارد حمله زمینی به غزه را گسترش دهد. شب گذشته در حمله‌ هوایی اسرائیل به مرکز خان‌ یونس در جنوب نوار غزه هفت فلسطینی کشته شدند. بدین ترتیب طی 24 ساعت گذشته تعداد قربانیان نوار غزه به حدود 65 تن رسیده است.

با این آمار شمار قربانیان در غزه از ابتدای جنگ به 307 تن و تعداد زخمی‌ها به بیش از 2200 تن افزایش یافت.

در حمله‌ توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به شرق نوار غزه چهار کودک فلسطینی کشته شدند. در بمبارانی که منزلی در شمال غزه را هدف داد  نیزسه کودک از یک خانواده کشته شدند. طبق این گزارش سه تن از یک خانواده نیز در بمبارانی در شرق شهر رفح کشته شدند.

در پی اعلام آغاز عملیات زمینی محدود، نیروهای ارتش اسرائیل، بمباران مناطق شمالی غزه را افزایش داده و همزمان یگان‌های پیاده این کشور درصدد نفوذ به اطراف "بیت‌لاهیا" و "بیت‌حانون" بودند. اما با مقاومت شدید فلسطینی ها روبرو شدند.

سازمان حقوق بشر فلسطین و همچنین سازمان ملل تاکید کردند، بیش از 80% قربانیان فلسطینی غیر نظامی هستند.

در همین حال، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به وی اطمینان داده است که آمریکا از اسرائیل برای آنچه که وی "دفاع از خود" خواند، حمایت می کند.